Nybliven pappa
Grattis till bebisen! Roligt att ha blivit pappa :)
Det låter som du har och haft det länge riktigt urjobbigt.
När jag fick min son funkade inte amningen, jag ville inte ge upp men min sambo som såg det utifrån blev mer och mer negativ, vilket gjorde att jag kände mig övergiven och sviken. När han berättade hur jobbigt han tyckte det var blev jag arg, det var jag som slet med pump, ersättning och amning och var superstressad, han skulle bara vara tyst och stötta ansåg jag. Jag är tacksam att han stannade kvar och inte lämnade mig. Jag var i nåt jag inte kunde ta mig ur, och först efteråt har jag kunnat se klart på det. Jag är ledsen över hur jobbigt det blev för honom.
Kan du prata lite med henne nån dag när ni är pigga och glada och har en fin stund med ert barn? Säga att du verkligen försöker göra ditt bästa och att du blir lite ledsen att det inte syns? Jag tycker det är hemskt att hon tar upp sånt här framför andra, hur kan dom inte reagera? Vad säger hon tex?
Det här med att du gått ned och och blivit deprimerad låter inte alls bra. BVC har blivit mycket bättre på att uppmärksamma att förlossningsdepression är väldigt vanligt även hos pappor, och iaf hos oss initierar de ett samtal enskilt med pappan just för att kunna ge stöd om det behövs. Tror din tjej skjuter sig själv i foten om hon tycker att det bara är hon som får ha det jobbigt nu, om du inte håller ihop kan du ju inte vara nåt stöd för henne heller. Min sambo är med i en pappagrupp på fb som hat varit till mycket hjälp för honom vet jag. Det blir bättre med tiden allt det här. Man tar sig igenom det, jag kunde vara vansinnig på älskade sambo, tyvärr, vilket han kände sv pch led av. Men jag försökte 9ggr av 10 bita igen om kritiken pch var också noga med att säga ofta att han var världens finaste pappa, stg jag älskade honom osv. Tror det är därför han ändå kan säga nu att han aldfig ville lämna, fast jag fick några utbrott. Om din tjej inte vaknar upp och inser gur hon beter sig snart blir det svårt för dig att orka. Var kärleksfull och säg fina saker, och visa att du pckså behöver det tillbaka. Jag blir ledsen för din skull, men jag hoppas det blir bättre för dig.