Vad vill han med henne
Jag skulle aldrig acceptera detta om det var min man (är i samma ålder som er).
Absolut att han ska ta ansvar för det kommande barnet men att säga att han "måste" träffa henne en gång i veckan för att bygga på relationen inför ett barn som inte ens är fött än, nej det tror jag inte på. Jag tror att de har sex. Han kanske har sagt henne att ni inte är tillsammans längre?
Det är förfärligt jag förstår det, men jag hade ärligt talat skilt mig. Ert barn är snart vuxet och kommer på sikt flytta hemifrån. Du behöver mest rå om dig själv. Se till att få ut mesta möjliga i en skilsmässa. Om jag var du hade jag redan börjat planera för hur vi skulle göra med huset, sommarstugan, gemensamma pengar/bankkonton osv. Jag hade planerat och sen bara visat honom när jag hade tänkt färdigt + slängt fram skilsmässopapperen att skriva på. Jag hade in eget honom jättemycket tid att reagera utan satt allt i rullning så snart jag kunde.
Kontakta en jurist om du tror att det blir bråk vid en skilsmässa, om hus och pengar.
Jag skulle också, om det gick, försöka få kontakt med hennes partner, eller henne själv, bakom mannens rygg för att höra hur det låter från andra sidan.