Inlägg från: PH76 |Visa alla inlägg
  • PH76

Ni som har hus men INTE landställe hur spenderas somrarna?

Vi är lite i samma sitts som ni, stort hus med tomt och pool, och inga sommarhus i släkten.

Vi brukar hyra hus 1-2 veckor i antingen Frankrike eller Italien på sommaren, resten är vi oftast hemma och många brukar komma till oss, sen givetvis små avstickare under sommaren till Kolmården och liknande ställen då vi har två barn.

Vi planerar faktiskt att köpa en weekend båt till nästa sommar, så att vi kan åka runt lite i skärgården under sommaren och kan sova i båten 1-2 nätter.

• PH76
    Jonnynilsson skrev 2021-09-23 13:08:12 följande:

Det är mysigt med båt. Vi har en DC vilket kan beskrivas som en weekendbåt då den är lite väl liten för att leva i längre tider. Men ett par dagar funkar så länge man kan bada i havet eller duscha i gästhamn. Och att det är fint väder då ytorna är begränsade.

Det är något sådant vi siktar på, en befogad, lite större DC runt 10-11 meter.
  • PH76
    Jonnynilsson skrev 2021-09-24 07:18:37 följande:

Ok, ja då siktar ni på lite större än oss. Vilket kan behövas om behöver ytor att umgås på. Är vi fler än två får någon/några sova på aktersoffan.

Vår är strax över 6 meter och jag drar själv upp den på kärran (2 ton).

En 10 meters får man ha hjälp att få upp.

Jag håller med om att det blir smidigare som ni har det men det blir lite trångt för oss. De jag kollat på ligger mellan 5-7 ton, då får vi en ordentlig toalett och hyfsade duschmöjligheter.
Svar på tråden Ni som har hus men INTE landställe hur spenderas somrarna?