Inlägg från: Martinavid |Visa alla inlägg
  • Martinavid

Normal blödning eller MF/MA?!

Hej, snälla hjälp mig att lugna mig!

Jag är precis i v,11 och har börjat blöda.

I lördags (2 dagar sedan) gick jag otroligt mycket och var på benen nästan hela dagen. Såg på eftermiddagen att det var lite rosa på pappret. Senare på dagen lite mörkare, mot det bruna hållet. Avtog sedan helt

Söndagen kom det lite jätte lite färskt blod på eftermiddagen i samband med att jag lyfte lite tungt och satt på huk rätt mycket.

Idag (måndag) vid lunchtid började jag blöda så jag kände att det blev blött. Det rann inte men blev en liten punkt som blödde igenom trosan (i vecket). Blöder när jag sitter på toaletten och det kommer små, små klumpar på typ knappnåls huvud, 1-2 st vid varje besök.

Blöder inte knappt något annars. Ibland kan jag känna att det kommer ut lite blod men det är inte mycket. Klockan är nu 22:00 och blödningarna har inte tilltagit. Har inte ont.

Vad är detta? BM säger att det är normalt men de vet inte att det har börjat blöda mer sedan jag pratade med dem. 1177 säger avvakta.

Är så rädd och orolig ????

• Svar på tråden Normal blödning eller MF/MA?!
  • Martinavid

Tack, så skönt att prata med tjejer som varit med om liknande!

Nej, min region gör inget UL innan KUB-testet. Funderade på att ta ett privat men det kostar 1600kr så tyckte att det var mycket pengar att lägga i v7.

• Martinavid

Ne, vi har bara två privata mottagning och de tar inte emot kunder som inte gjort ivf om de är över v9. Så tyvärr måste jag vänta till ev KUB för att se om det är något i magen.

Så sjukt. Tycker det är fruktansvärt... sa att jag var så orolig. Fick bara svarat att det förstår, men att det är bara att vänta och se vad som händer

Svar på tråden Normal blödning eller MF/MA?!