• Anonym (M)

Han tycker jag är fet

Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 02:50:09 följande:

Han har ju rätt i att du är fet. Du väger alldeles för mycket i förhållande till din längd.

Men träning varannan dag är för lite.

Nu framgår det inte vilken typ av träning du gör ? Men kosten är viktigare för att gå ner i vikt än träning.

Jag vill bara be dig ts att inte lyssna på sånt här. Din vikt är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Vad du än väger är det ett djupt osunt beteende av din man som är problemet här.Ert problem har alltså ingenting som helst med din vikt att göra utan med din partners destruktiva beteende. Endast.
  • Anonym (M)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 13:38:11 följande:

De du nämner är säkert nåt extra kg.

Men måste inte gå upp i ökade fettdepåer.

Varför lägger man av med att leva hälsosamt när man blir gravid? Träning , osv.

Alla som är gravida tillåter inte att tjocka till sig.

www.expressen.se/halsoliv/halsa/ar-gravid-i-8e-manaden--har-stenharda-magmuskler/

Jag tycker att ni ska ta denna diskussion i en annan tråd. Oavsett om ts är överviktig eller ej är det stora problemet hur hennes partner behandlar henne. Man har inte rätt att behandla en närstående illa bara för att den är överviktig. Hur myckrt som är rimligt att gå upp i vikt under en graviditet påverkar inte hur illa ts partners beteende är. Alltså är den diskussionen irrelevant för ts problem som är en partner som behandlar henne illa.
  • Anonym (M)

[quote=81386367][quote-nick]Anonym (Axel) skrev 2021-09-19 17:17:39 följande:[/quote-nick]Jag tycker att diskussionerna om att ts vikt är normal kontra Pelle bör avta då jag tycker att det skapar en underton av att det skulle varit ok om maken hade rätt. Vilket det inte är. Ts mans beteende är hemskt och jag råder dig ts att lämna omgående. Även om du burit på 50, 60 - 2000 kgs övervikt så har ingen människa rätt att behandla dig på det sätt du skriver i tråden.

Quote]

Precis. Vikten är irrelvenat för tråden. Det är ett helt oacceptabelt beteende oavsett vad ens partner väger. Självklart. Ts detta handlar inte om din vikt alls utan om din mans oacceptabla beteende.

Svar på tråden Han tycker jag är fet