• Anonym (N)

Han tycker jag är fet

Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 12:57:44 följande:

Vi vet ju inte hela historien. Vi har bara fått se det från hennes perspektiv.

Jag tycker inte hot är en bra morot till att gå ner i vikt. Jag bara konstatera att hon är överviktig.

Det vet hon nog själv om, men det är ju inte det tråden handlar om och dessutom håller hon ju på att gå ner i vikt. Jag ser ofta ditt alias Pelle förekomma i diverse trådar om kvinnors vikt och utseende. Du borde hålla dig ifrån att kommentera om du inte har något vettigt att tillföra.
  • Anonym (N)

Din man borde läsa på om graviditet och viktuppgång. Om jag vore dig skulle jag givit honom en rejäl utskällning! Jag hade ALDRIG accepterat att bli behandlad så av min man och i synnerhet inte när jag gått igenom en graviditet med allt vad det innebär!

Nu har du redan gått ner 10 kg och det är bra för hälsans skull, men när man ammar behöver man extra energi (av näringsrik mat) så en för snabb viktnedgång medan man ammar är kanske inte det bästa. Men framförallt ska du inte gå ner i vikt för att din idiot till man tjatar utan för din hälsas skull.

Men det viktigaste är ert barn och att ni får tillräckligt med sömn för att orka! Som nybliven förälder är det nog mycket med det som redan är, så att träna intensivt för att gå ner i vikt snabbt och på det få lite sömn är som att springa rakt in i den berömda väggen.

Och Pelle prutt, sluta kommentera kvinnors vikt och utseenden. Posta en bild på hur du ser ut så kan vi få bedöma dig.

Svar på tråden Han tycker jag är fet