• Anonym (va?)

Han tycker jag är fet

Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 13:00:22 följande:
    Jag har inte sagt att hon ska hårdbanta men att hon måste göra något åt kosten för att se resultat.

Det finns mycket att ta av så att det skulle påverka möjlproduktionen har jag svårt att tro.

Jag ser massor av kvinnor som lyckas gå ner gravidkilona så svårt kan det ju inte vara...
    Hon har ju gått ner 10 kg på ett par månader. Är inte det att se resultat? 
  • Anonym (va?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 13:22:35 följande:
    Fast ett barn väger inte 20 kg. Det är bara sista månaden barnet väger 3-4 kg.
    Ja, en bebisen är inte det enda som väger när man är gravid. Moderkaka, bröst, fostervattem, vatska, ökad blodmängd, fettdepåer för amning och säkert mer. Sedan ja, man samlar på sig lite fett också. 10-20 kg viktuppgång vid en graviditet är fullt normalt. 
  • Anonym (va?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 13:38:11 följande:
    De du nämner är säkert nåt extra kg.

Men måste inte gå upp i ökade fettdepåer.

Varför lägger man av med att leva hälsosamt när man blir gravid? Träning , osv.

Alla som är gravida tillåter inte att tjocka till sig.

www.expressen.se/halsoliv/halsa/ar-gravid-i-8e-manaden--har-stenharda-magmuskler/
    Vad består extrakilona av?

I slutet av graviditeten utgör barnet cirka 3,5 kilo av viktökningen, resten är:

Livmoder ? cirka 1 kg
    Moderkaka ? cirka 0,5 kg
    Bröst ? cirka 1 kg
    Fostervatten ? cirka 1 kg
    Vätska som binds i kroppen ? cirka 1,5 kg
    Ökad blodmängd ? cirka 1,5 kg
    Fettdepåer till amningen ? cirka 0,5?1 kg

• Anonym (va?)
    Anonym (M) skrev 2021-09-19 13:43:41 följande:
    Jag tycker att ni ska ta denna diskussion i en annan tråd. Oavsett om ts är överviktig eller ej är det stora problemet hur hennes partner behandlar henne. Man har inte rätt att behandla en närstående illa bara för att den är överviktig. Hur myckrt som är rimligt att gå upp i vikt under en graviditet påverkar inte hur illa ts partners beteende är. Alltså är den diskussionen irrelevant för ts problem som är en partner som behandlar henn
    Du har helt rätt! Det är of topic!

TS, borde vara sjukt stolt över att hon redan gått ner 10 kg. Att hon redan är igång med träning varannan dag är imponerande, framförallt med allt ansvar över bebis och all sömnbrist.

@TS Var stolt och stressa inte för mycket! Låt det ta tid att återhämta dig efter graviditet och förlossning. Tänk på att njuta av att vara nybliven mamma. Vikt, träning och allt annat kan du ta tag i när du har vilja och energi (om du vill). Din partner skall du inte lyssna på. Hans beteende är långt ifrån okej som de flesta andra skrivit i denna tråd. 
Svar på tråden Han tycker jag är fet