Han tycker jag är fet
Förlåt, men på riktigt - det här är bara förfärligt. Din man uppvisar ett fruktansvärt, helt vidrigt beteende. Enda jag tänker som kan vara förmildrande är om han varit fantastisk innan är om han hamnat i någon form av psykos eller förlossningsdepression. Utöver det kan jag inte komma på någonting som kan ursäkta detta.
Vad du ska göra? Som föregående föreslagit är familjerådgivning en sak, men det ska tilläggas att det vid psykisk misshandel INTE är rådigt att gå på det då det inte alls, tvärt emot vad folk må säga, alltid är bådas fel om man träter. Ibland ÄR det till 100% en persons fel. I det här fallet verkar mannen helt ha tappat allt vett, förutsatt att han haft något tidigare.
Jag tycker du ska kontakta vårdcentralen och få kuratorskontakt via dem. Och jag tycker att du ska kontakta kvinnojouren på din ort. Du behöver dels bli stärkt i dig själv, dels få verktyg för att kunna lämna detta förhållande. Du behöver kunna stå upp för dig och om inte annat visa för ditt barn att det inte är ok att vare sig trampa på någon, men inte heller att låta sig bli trampad på. Det finns hjälp, så kontakta båda dessa instanser, kvinnojouren i morgon, vårdcentralen på måndag. Psykisk misshandel är sjukt lurigt, men det är exakt vad han utsätter dig för.