Inlägg från: Anonym (Kär.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär.)

Är jag kär eller vill jag bara ha honom/kåt?

Låter helt klart som du är kär. Nykär (fast än så länge obesvarad nykärlek).

När man är nykär blir det ofta sådär, att bara den personen i hela världen är sexig. Man kan liksom se att ha någon annan är attraktiv men man känner inget inför det. Bara den personen.

Jag skall inte säga att kärleken går över, för det vet jag inte. Men jag kan med säkerhet säga att NYkärleken går över och andra karlar kommer bli sexiga igen. Det där är en tidsbegränsad känsla det där med den där extremt monogama nykärleken när man inte ens kan fantisera om andra.

• Anonym (Kär.)
    Anonym (Kär.) skrev 2021-09-17 07:45:48 följande:

Låter helt klart som du är kär. Nykär (fast än så länge obesvarad nykärlek).

När man är nykär blir det ofta sådär, att bara den personen i hela världen är sexig. Man kan liksom se att ha någon annan är attraktiv men man känner inget inför det. Bara den personen.

Jag skall inte säga att kärleken går över, för det vet jag inte. Men jag kan med säkerhet säga att NYkärleken går över och andra karlar kommer bli sexiga igen. Det där är en tidsbegränsad känsla det där med den där extremt monogama nykärleken när man inte ens kan fantisera om andra.

2 år med den känslan för kvinnor, upp till 4år för män är tydligen så länge den kan räcka.
Svar på tråden Är jag kär eller vill jag bara ha honom/kåt?