adamsäppl1 skrev 2022-09-03 18:13:54 följande:
Det kanske ser ut som att jag inte ångrar mig men relationen förändrade mig personligen och det negativa i relationen ledde till min otrohet. Jag ångrar allt och hade förstås dåligt samvete och jag vet inte själv hur jag lät allting fortgå. Jag känner inte igen mig alls i mina handlingar och ångrar att något ens hände mellan mig och älskarinnan. Det var bara sexuell njutning och ingen romans eller kärlek inga känslor alls. Den jag älskar är nu i någon annans famn och det är det jag sörjer för. För att jag vet att relationen kan bli mycket bättre än tidigare när man genomgått misstag och lärt sig.
Fast innan du blev påkommen var ju älskarinnan ditt livs största kärlek.. Allt står i tråden svart på vitt vad du tyckte och tänkte om allting då när du var kaxig nog att slå dig för bröstet och säga att du älskade den nya....
Var en man nog att erkänna att du rycktes med av känslorna och att du frivilligt valde att vara otrogen och att det var ditt eget beslut utan nån som helst anledning. Att ni hade det sisådärr i förhållandet ger dig inget frikort till att vara otrogen. Du valde snarare att fly undan problemet genom att bli kär i nån annan. Verklighetsflykt kallas det.
Och nej att böna och be exet om en ny chans visar tvärtom att du verkligen inte lärt dig ett dugg av det du gjort. Det är bara ett sätt att slippa ta ansvar för dina handlingar och vilja slippa undan konsekvenserna av vad du gjort. Du vill på alla sätt slippa undan att betala det priset som otrohet innebär. Ännu en verklighetsflykt helt enkelt.