Inlägg från: adamsäppl1 |Visa alla inlägg
  • adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • adamsäppl1

Jag själv är för monogama förhållanden. Jag vill ju ha min partner för mig själv och skulle inte acceptera att någon annan man har samlag med min fru. Däremot är det dubbelmoraliskt av mig att ha sex med någon utanför min relation. Men jag ser det som att vi är inte gifta än och jag var extremt attraherad till henne. Ja jag har gjort fel! Det vet jag om!!!

• adamsäppl1
    Anonym (Okej?) skrev 2021-09-16 14:31:46 följande:

Förstår inte. Ni har bara varit ihop ett år och du är redan trött på sexet. Du älskar henne? Men är du attraherad av henne? Detta går inte ihop?

Jag kände att jag älskar henne eftersom vi kommer överens så bra och vi stöttar varandra i allt. Jag vill ha en framtid med henne.

Samtidigt är jag som någon annan skrev en kåtbock och vill ligga med attraktiva kvinnor!
  • adamsäppl1

Jag känner såhär att jag behöver ha sex. Och det jag har väldigt bra sex med den nya kollegan. Det är synd att jag kastar bort en så fin kvinna men jag kommer ju ständigt kolla in massa kvinnor i framtiden vart jag än går?

• adamsäppl1
    Anonym (Alltså) skrev 2021-09-16 15:23:13 följande:

Jag fattar inte vad det finns att tveka på. Är det så att ni inte har sex alls alltså? Och ditt livs kärkek, jag vet inte jag. Det var ju kärlek vid första ögonkastet med den nya kollegan? Gör slut med din tjej så ska du se att du har glömt henne helt om en månad. Då gör du er båda en tjänst

Jo men jag tycker synd om min nuvarande jag vill ju finnas där för henne eftersom hon inte har andra i sin närhet. Jag är liksom den enda hon kan luta sig tillbaka mot.

Det kanske inte är kärlek med den nya kollegan. Men vi är extremt kåta i varandra.
  • adamsäppl1
    Anonym (fel) skrev 2021-09-16 15:33:38 följande:

Bara av ren nyfikenhet vad med sexet är det som är "fel"? Är det för lite sex? Är det inte för varierat? Kommer du? Kommer hon? Har du ens försökt förbättra sexet genom att kommunicera med din partner? Vad säger hon då?

Jag tycker liksom de andra att du ska göra slut, ett år är ingen tid. Du får väl fundera över vad du behöver i en relation och också om det här har att göra med dig själv - om du har ett stort bekräftelsebehov och om du ska jobba med dig själv.

Ja problemet är helt enkelt att jag inte tänder på min partner längre. Visst kan vi ha sex men det är mest hon som njuter och kommer. Ibland får jag inte ens upp den

Med den nya kollegan får jag upp den direkt!
  • adamsäppl1
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-18 15:47:02 följande:

Ja jag är bekant med problematiken. "Det är synd att jag kastar bort en så fin kvinna men jag kommer ju ständigt kolla in massa kvinnor i framtiden vart jag än går?".

I ett annat inlägg nämner du att du betraktar dig som "en kåtbock" som dras till "attraktiva kvinnor".

A) Det tycks inte alls som du involverar dig med modellsnygga attraktiva kvinnor när jakten knappast beskrivs som selektiv genom inarbetade kollegiala kontakter eller som här på nätet. Din libido verkar göra dig lätt påverkad, tänd och lätt flirtad vilket gör att du hakar på alla tillfällen som du upplever dig öppnas på jobbet eller på FL.

B) Tillsammans med "kvinna nummer ett" upplever du en god gemenskap men där fungerar det knappast sexuellt för dig. Nyligen svarade jag i en annan tråd i en närmast identisk frågeställning. Mitt förslag var att kommunicera vad som slår fel direkt med kvinnan, samt att diskret föreslå knipövningar när vagina där var påverkad av vaginala barnafödslar vilket påverkade TS;s förmåga att komma.

C) Med "kvinna nummer två" finner du en kåthet som du inte kommer i närheten av med "kvinna nummer ett", men där samvaron inte är densamma som med "kvinna nummer ett".

D) En skribent i tråden råder dig till fortsatt sök efter en för dig optimal partner där allt klickar på alla plan det vill säga känslomässigt och sexuellt.

E) Hur ställer du dig inför den tanken? ?Känner du dig själv bättre än så?

F) Jag kan inte avgöra ditt anknytningsmönster eller om du lider av en "hypersexualitet", som driver på din jakt mer än den gängse för singlar, i en tråd som den här. Där krävs mer ingående djupa samtal som förtydligar. Ges känslan av en enorm stress i ditt sök, är det så?

G) Finns en "kvinna nummer noll" eller en "kvinna nummer tre" involverade? Som inverkar på dig och i ditt relaterande till "kvinna nummer ett" och "kvinna nummer två"??

H) Är du öppen med ditt engagemang och lära-känna-fas-även-sexuellt med alla inblandade kvinnor? Eller träffar du "kvinna ett" och "kvinna två" samtidigt där de är totalt ovetandes om att du provar dig fram erotiskt med två kvinnor samma period?

I) Är en djup anknytning och trohet något eftersträvansvärt anser du?

a) jo jag har känt av samma sak med andra kvinnor på andra arbetsplatser eller sammanhang där jag bland annat tänk hmm undrar hur livet skulle vara med henne

vilket är konstigt då jag har partner

b) det fungerar sexuellt absolut men jag kollar ju fortfarande in andra kvinnor? jag tänder på min prartner men jag tänder mer på kvinna nr 2. jag får full sexuell njutning med kvinna nr 2.

c) det stämmer, jag har inga känslor för kvinna nr 2. men hon engagerar sig i våra träffar och försöker alltid tillfredställan mig och underhålla mig, uppvakta laga mat osv. hon gör det lilla extra

d) -

e) jag känner att jag vill leva med min partner ?kvinna nr 1? och jag vill egentligen inte söka vidare. hon har betytt allt för mig i senaste tid och hon stöttar mig vid problem och utmaningar och jag kan se en framtid med henne där vi har barn tillsammans och är gifta. hon planerar redan nu att vi ska ta steget vidare och gifta oss. jag har även en ring till henne men jag har inte tagit steget att fria än pga omständigheterna där jag bla är osäker

f) jag är stressad men jag har aldrig sökt, dessa kvinnor har kommit till mig. och jag blir såklart intresserad. däremot har mitt sexuella jag särskilda krav och jag går emot mig själv lite när jag valde min partner för att jag fick inte ut min fulla sexuella njutning med henne. men sex fungerar ju...oftast på henne initiativ. med kvinna nr 2 är det mycket på mitt eget initiativ.

g) nej det finns inga fler kvinnor utöver dessa två

h) just nu har jag bara träffat kvinna nr 2 i tre veckor och endast haft sex med henne. min partner, kvinna nr 1, har jag inte längre sex med och hon frågar inte om det heller. hon har tagit initiativ men jag har sagt nej och sagt att jag är trött. jag träffar båda samtidigt men jag är mer engagerad i kvinna nr 2.

i) jag vill vara min partner trogen, jag har själv blivit bedragen förr. jag står inte bakom otrohet jag tycker inte om det, men jag tar mitt fulla ansvar till mina fruktansvärda gärningar. jag vill gifta mig med min partner och aldrig ha sex med någon annan än henne. men jag förstår inte varför jag på naturligt sätt tittar på andra kvinnor. när jag umgås med kvinna nr 2 är jag nöjd sexuellt och tittar inte på andra kvinnor. däremot är relationen färsk och jag känner inte henne på djupet alls
  • adamsäppl1
    Anonym (Okej?) skrev 2021-09-18 17:23:57 följande:

Tycket det är uppenbart att storyn är något fabricerad och att detta antagligen gäller någon som varit gift i många år och säkert har barn också. Blir ju svårt att få rätt råd då...menar, ingen sund människa hade stannat med någon de slutat tända på efter ett år. Man har inget som binder. 

Jag misstänker att jag har separationsångest från min partner, hon har ingen annan som stöttar henne och jag vet inte hur hon skulle hantera en break up. jag är den som funnits där för henne under de senaste åren. Jag kan tyvärr inte svara mer ingående än så här
  • adamsäppl1
    Anonym (Andreas) skrev 2021-09-19 18:45:46 följande:

Och samtidigt har du inga problem med att bete dig som ett arsel mot henne? Hur går det ihop?

jag kan inte försvara mig i det här för jag vet att det är extremt fult beteende. För tre veckor sedan uttryckte jag osäkerhet och relationen blev instabil. min partner satte krav på mig vilket jag inte kan gå in på ingående. kraven begränsade mina möjligheter till att uttrycka min identitet. jag blev osäker på framtiden och vi kunde inte riktigt enas om hur vi ska leva och uppfostra gemensamma barn osv. vi har haft skilda värderingar i vissa kategorier. Saken är den att oavsett, älskar jag henne. jag kan inte tänka mig ett liv utan henne pga allt vi gått igenom. jag kan faktiskt inte svara på varför jag utförde handlingen. jag var nyfiken och kåt på den nya kvinnan och hon är väldigt intresserad. hon hade något jag drogs till naturligt. jag kunde inte låta bli att upprätthålla kontakten med henne. samtidigt har jag känt skam över att jag varje dag gått bakom ryggen på kvinnan jag älskar.

vill jag ha den nya kvinnan för nuet? svaret är ja. vill jag leva med henne? det vet jag inte. men jag vill leva med min partner
  • adamsäppl1
    molly50 skrev 2021-09-19 19:34:57 följande:

Då kanske du ska vara ärlig mot båda kvinnorna om vad du håller på med,och se om de vill leva med dig efter det.

Vad du än gör så gift dig inte och skaffa barn innan du är säker på vad du vill.

Du har uppenbarligen inte lekt av dig.

Du skriver att du har funnits för din flickvän i flera år.

I TS skriver du att ni har varit ett par i 1 år.

Vad är det egentligen som stämmer?

Jag har funnits för henne även innan vi blev ett par
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor