Anonym (aaa) skrev 2021-09-18 15:47:02 följande:
Ja jag är bekant med problematiken. "Det är synd att jag kastar bort en så fin kvinna men jag kommer ju ständigt kolla in massa kvinnor i framtiden vart jag än går?".
I ett annat inlägg nämner du att du betraktar dig som "en kåtbock" som dras till "attraktiva kvinnor".
A) Det tycks inte alls som du involverar dig med modellsnygga attraktiva kvinnor när jakten knappast beskrivs som selektiv genom inarbetade kollegiala kontakter eller som här på nätet. Din libido verkar göra dig lätt påverkad, tänd och lätt flirtad vilket gör att du hakar på alla tillfällen som du upplever dig öppnas på jobbet eller på FL.
B) Tillsammans med "kvinna nummer ett" upplever du en god gemenskap men där fungerar det knappast sexuellt för dig. Nyligen svarade jag i en annan tråd i en närmast identisk frågeställning. Mitt förslag var att kommunicera vad som slår fel direkt med kvinnan, samt att diskret föreslå knipövningar när vagina där var påverkad av vaginala barnafödslar vilket påverkade TS;s förmåga att komma.
C) Med "kvinna nummer två" finner du en kåthet som du inte kommer i närheten av med "kvinna nummer ett", men där samvaron inte är densamma som med "kvinna nummer ett".
D) En skribent i tråden råder dig till fortsatt sök efter en för dig optimal partner där allt klickar på alla plan det vill säga känslomässigt och sexuellt.
E) Hur ställer du dig inför den tanken? ?Känner du dig själv bättre än så?
F) Jag kan inte avgöra ditt anknytningsmönster eller om du lider av en "hypersexualitet", som driver på din jakt mer än den gängse för singlar, i en tråd som den här. Där krävs mer ingående djupa samtal som förtydligar. Ges känslan av en enorm stress i ditt sök, är det så?
G) Finns en "kvinna nummer noll" eller en "kvinna nummer tre" involverade? Som inverkar på dig och i ditt relaterande till "kvinna nummer ett" och "kvinna nummer två"??
H) Är du öppen med ditt engagemang och lära-känna-fas-även-sexuellt med alla inblandade kvinnor? Eller träffar du "kvinna ett" och "kvinna två" samtidigt där de är totalt ovetandes om att du provar dig fram erotiskt med två kvinnor samma period?
I) Är en djup anknytning och trohet något eftersträvansvärt anser du?
a) jo jag har känt av samma sak med andra kvinnor på andra arbetsplatser eller sammanhang där jag bland annat tänk hmm undrar hur livet skulle vara med henne
vilket är konstigt då jag har partner
b) det fungerar sexuellt absolut men jag kollar ju fortfarande in andra kvinnor? jag tänder på min prartner men jag tänder mer på kvinna nr 2. jag får full sexuell njutning med kvinna nr 2.
c) det stämmer, jag har inga känslor för kvinna nr 2. men hon engagerar sig i våra träffar och försöker alltid tillfredställan mig och underhålla mig, uppvakta laga mat osv. hon gör det lilla extra
d) -
e) jag känner att jag vill leva med min partner ?kvinna nr 1? och jag vill egentligen inte söka vidare. hon har betytt allt för mig i senaste tid och hon stöttar mig vid problem och utmaningar och jag kan se en framtid med henne där vi har barn tillsammans och är gifta. hon planerar redan nu att vi ska ta steget vidare och gifta oss. jag har även en ring till henne men jag har inte tagit steget att fria än pga omständigheterna där jag bla är osäker
f) jag är stressad men jag har aldrig sökt, dessa kvinnor har kommit till mig. och jag blir såklart intresserad. däremot har mitt sexuella jag särskilda krav och jag går emot mig själv lite när jag valde min partner för att jag fick inte ut min fulla sexuella njutning med henne. men sex fungerar ju...oftast på henne initiativ. med kvinna nr 2 är det mycket på mitt eget initiativ.
g) nej det finns inga fler kvinnor utöver dessa två
h) just nu har jag bara träffat kvinna nr 2 i tre veckor och endast haft sex med henne. min partner, kvinna nr 1, har jag inte längre sex med och hon frågar inte om det heller. hon har tagit initiativ men jag har sagt nej och sagt att jag är trött. jag träffar båda samtidigt men jag är mer engagerad i kvinna nr 2.
i) jag vill vara min partner trogen, jag har själv blivit bedragen förr. jag står inte bakom otrohet jag tycker inte om det, men jag tar mitt fulla ansvar till mina fruktansvärda gärningar. jag vill gifta mig med min partner och aldrig ha sex med någon annan än henne. men jag förstår inte varför jag på naturligt sätt tittar på andra kvinnor. när jag umgås med kvinna nr 2 är jag nöjd sexuellt och tittar inte på andra kvinnor. däremot är relationen färsk och jag känner inte henne på djupet alls