• Anonvm

Varannan vecka

Enda vägen framåt är en vända i tingsrätten om den andra föräldern vägrar.

Jag är själv i liknande sits med 2 förskolebarn. Fast vår kommun kör iaf med delad faktura på förskoleavgiften, men det hjälper mig knappt, eftersom barnens andra förälder har extremt låg taxerad inkomst så tvingas jag betala ungefär 95% av maxtaxan även fast barnen bor halva tiden hos oss båda och vi nyttjar förskolan lika mycket...

Jag betalar barnens försäkringar, jag köper alla ytterkläder, alla skor, allt de behöver på förskolan.

Vi har genomgått 2 ordentliga utredningar av socialen efter vårdnadstvisten i tingsrätten, barnens andra förälder har skickat in iaf 7 orosanmälningar vad jag blivit informerad om, varav 2 då utretts.
    Båda utredningarna har konstaterat att exet försöker svartmåla mig och min förmåga att ta hand om barnen, det är även väldigt tydligt att exet gör försök att påverka barnen, lägga ord i munnen på dem och få dem att säga saker som inte är sant...

Båda utredningarna har lagt ner och de rekommenderar starkt att vi söker hjälp att komma överens i alla frågor som rör barnen istället för att fortsätta så här.
    Jag har anmält mig till samarbetssamtal 3 gånger, exet hör inte ens av sig....
    Enligt utredarna på socialen upplever exet att samarbetssamtal är bara ett sätt för mig att dominera och få min vilja igenom genom att manipulera...

Så de som tror att det existerar några system eller att det finns någon hjälp att få av myndigheter mot en förälder som vägrar bidra till sina barns försörjning lever i en drömvärld....

Svar på tråden Varannan vecka