Hjälp jag är gift med en tant
Gift sedan snart 20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?
Gift sedan snart 20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?
Missnöjet ligger på städningen vi kan inte bjuda hem vänner ect om det inte är tipp topp. Hon är ett offer som lider av dammråttor under sängarna. Om vi inte städar mer så kam hon inte var lycklig.
Jag tänker att man som gift ska ha en bättre hälft i sin partner.
Åh hur man får detta är för mig ett mysterium.
Min erfarenhet från mig själv är att själv dels vara redo att jobba med sig själv, sin egen lathet, dåliga sidor och att faktiskt ha tålamod med dem andres dåliga sidor, lathet och ork.
Jag tänker att man också ska vara specifik i sina klagomål och faktiskt ta upp saker som inte fungerar. 2018 är liksom ett tag sen och har du pratat med din fru om att det verkar knasigt att sitta framför TV:n när ni borde äta, eller är det så att du faktiskt har andra sätt att koppla av som hon stör sig på.
Pratar du själv om intressanta saker med frugan?
Missnöjet ligger på städningen vi kan inte bjuda hem vänner ect om det inte är tipp topp. Hon är ett offer som lider av dammråttor under sängarna. Om vi inte städar mer så kam hon inte var lycklig.
Jag har tagit upp det där med TV´n flera gånger med det har nu övergått till "stäng av TV´n" och det är inte en trevlig konversation. Det är som att leva på ett äldreboende, där TV är på för att få tiden att gå.
Låter trist det där med tant. Hur har det blivit så och vad tror du att du kan göra för att försöka förändra nuläget?
Du skriver som att din fru kollar på tv dygnet runt men hon sköter alltså ALL städning, hälften av tvätten och hälften av matlagningen?
Jag har tagit upp det där med TV´n flera gånger med det har nu övergått till "stäng av TV´n" och det är inte en trevlig konversation. Det är som att leva på ett äldreboende, där TV är på för att få tiden att gå.
Skilsmässa låter drastiskt, jag städar faktiskt. Både jag och min fru har ganska fina löner men jag vägra att ha städtjänst. Flera av våra vänner har och kommer hem till ett rent hem varje fredag. Måste man lägga ut pengar på städning för att få ligga?
Skilsmässa låter drastiskt, jag städar faktiskt. Både jag och min fru har ganska fina löner men jag vägra att ha städtjänst. Flera av våra vänner har och kommer hem till ett rent hem varje fredag. Måste man lägga ut pengar på städning för att få ligga?
Min mormor hade alltid rent och snyggt hemma även nybakade bullar mitt i veckan, hon var hemmafru och hade utflugna barn. Min fru jämförs sig med den generationen, då kunde man leva på en lön och låta från gå hemma pyssla.
Städtjänst kostar 100 000 per år lätt och jag är inte säker på att frun skulle vara lyckligare, hon skulle väl gnälla på städtjänsten i stället. Det är en kvinnlig norm att om det inte är skinande rent hemma är du ingen bra människa så skäms kvinnor.
För hundra tusen insatta medel får jag efter 10 år lätt 1000 000 på banken.
Enkelt val väljer en gnällig fru och städar när det behövs.