• AgroDad

Hjälp jag är gift med en tant

Gift sedan snart  20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?

• Svar på tråden Hjälp jag är gift med en tant
  • AgroDad

Det är inte så att jag inte hjälper till hemma utan tvärt om. 
    Jag handlar, skjutsar tar hand om hunden mm dessutom sköter alla renoveringar.
    Min fru tittar på TV serier Netflix, Viaplay you name it och sen är hon missnöjd. 
    Hon köpte en dyr TV 22000 kr 2018 sen har det bara gått utför. 
    Missnöje, Leda och Lättja i en oändlig kombination.

• AgroDad

Tvätt & mat relativt relativt lika men hon fattar inte att vi har tre barn tränar på ganska hög nivå så maten måste likasom stå på bordet i rätt tid.

Va har dom träning ? hör man från TV soffan.

Ingen hockey morsa här inte.

• AgroDad

Missnöjet ligger på städningen vi kan inte bjuda hem vänner ect om det inte är tipp topp. Hon är ett offer som lider av dammråttor under sängarna. Om vi inte städar mer så kam hon inte var lycklig.  

• AgroDad

Jag har tagit upp det där med TV´n flera gånger med det har nu övergått till "stäng av TV´n" och det är inte en trevlig konversation. Det är som att leva på ett äldreboende, där TV är på för att få tiden att gå.

• AgroDad

Skilsmässa låter drastiskt, jag städar faktiskt. Både jag och min fru har ganska fina löner men jag vägra att ha städtjänst. Flera av våra vänner har och kommer hem till ett rent hem varje fredag. Måste man lägga ut pengar på städning för att få ligga? 

• AgroDad

Min mormor hade alltid rent och snyggt hemma även nybakade bullar mitt i veckan, hon var hemmafru och hade utflugna barn. Min fru jämförs sig med den generationen, då kunde man leva på en lön och låta från gå hemma pyssla.  

Städtjänst kostar 100 000 per år lätt och jag är inte säker på att frun skulle vara lyckligare, hon skulle väl gnälla på städtjänsten i stället. Det är en kvinnlig norm att om det inte är skinande rent hemma är du ingen bra människa så skäms kvinnor. 

För hundra tusen insatta medel får jag efter 10 år lätt 1000 000 på banken.

Enkelt val väljer en gnällig fru och städar när det behövs.

Svar på tråden Hjälp jag är gift med en tant