Inlägg från: Chicic |Visa alla inlägg
  • Chicic

Jeans - hjälp!

Hej!

Har grava problem med min garderob för tillfället.

Är 43 år och fattar inte hur jag ska klä mig.

Älskar jeans med hög midja som är lite bredare och halvkorta i benen, såna som e moderna nu. Levis 521 tex.

Men ser ju att min 19-åriga sons tjejkompisar har såna? aldrig någon i min ålder.

Har ni som är lite äldre oxå hakat på ?nya? jeanstrenderna? Eller upplevs jag som en ?boomer? som försöker va 19 igen????

• Svar på tråden Jeans - hjälp!
  • Chicic
    Duckan skrev 2021-09-15 12:42:12 följande:

Hittar inte nån modell som heter 521 men tänker också att det är mom jeans som beskrivs. Här i stan har alla det i alla åldrar.

Ja, inte jag själv då som är kort och inte ser klok ut i hög midja men om jag kunde skulle jag säkert dra på mig det.

www.depop.com/products/jrenner26-levis-521-vintage-high-waisted/

Såna här menar jag. ????
  • Chicic
    Duckan skrev 2021-09-15 12:56:50 följande:

Går ej att öppna länken. Jag var inne på Levi´s sida och kollade men där finns det ej en sån modell men som sagt, jag anar vad du menar.

m.aboutyou.se/p/levis/jeans-6967725&vid=46677317
  • Chicic

Verkar inte finnas sådana jeans jag har på mig mer? Vintage Levis 521, om jag googlade det kom de upp. Har köpt dem på Myrorna. Loppis-nörd som jag är.

• Chicic
    Duckan skrev 2021-09-15 14:24:32 följande:

Ts, skulle säga att det är sk mom jeans som vi skrev. Kanske inte Levi´s har men alla andra märken har såna modeller. Om du trivs i det så kör på bara!

Ja, nåt sånt är det. Så svårt med åldern, bara. Kanske dags att lära sig att strunta i vad andra tycker och bara köra

Magtröjor och neon-färger kan jag ju skippa. Hahaha. Sålänge inte mina tonårssöner skäms så borde det funka. Tack för era svar!
Svar på tråden Jeans - hjälp!