Inlägg från: Kaninbunny |Visa alla inlägg
  • Kaninbunny

Hur ska jag tänka... hjälp!

Anonym (Fjällblad) skrev 2021-09-14 14:44:54 följande:

Rent krasst är din exman inte särskilt bra pappa alls eftersom han traskar sönder en familj pga att han inte kan hålla pitten i styr. Självklart är det något som både påverkar föräldraskapet, uppväxten och tilliten. Dom har ju en pappa som sviker.

Hur tänker du när du säger att föräldraskapet och barnens tillit påverkas av vem man ligger med?

För mig är det vitt skilda saker! Hon säger ju att hon kan ge det en chans igen trots detta så alla val i denna soppa har ju onekligen en stor påverkan på barnens uppväxt!

Ts, vilken jobbig situation verkligen! Har du några känslor kvar för den andre mannen? Jag tycker som andra sagt att du ska vara ifred och känna efter vad du verkligen vill. Om du tar någon av dessa får i alla fall något/några av barnen leva dagligdags med båda sina föräldrar.
  • Kaninbunny
    Anonym (Fjällblad) skrev 2021-09-14 14:58:22 följande:

Jag tänker utifrån att pappan var otrogen och faktiskt splittrade familjen. Det är ju en konsekvens som i allra högsta grad drabbar barnen. Man kan ju inte på riktigt tro att att mna kan förvänta sig nån form av prisbuckla i föräldraskap om man sviker sina barn.

Fast man sviker inte sina barn för att man är otrogen. Man sviker sin partner.

Familjen kan splittras av hundra anledningar. Exempelvis genom något så enkelt att båda eller den ena helt enkelt tappar känslorna och inte vill fortsätta av den anledningen. Då sviker man ju sina barn också genom att vara beredd att flytta ifrån dem på halvtid.

Tror man ska göra skillnad på *vuxengrejer* och kvalitet på föräldraskap. Jag menar du säger ju att han skulle vara en sämre pappa för att han var otrogen mot TS vid ett par tillfällen? Menar att man inte kan dra den parallellen. Isf skulle ju halva Sveriges befolkning anses vara kassa föräldrar.
  • Kaninbunny
    Anonym (www) skrev 2021-09-14 14:59:59 följande:

I det här fallet blev konsekvensen en skilsmässa, vilket naturligtvis drabbar barnen. Så visst spelar det roll om man ligger med sin äkta hälft eller Greta på kontoret.

Äktenskap kan ta slut av hundra olika anledningar, trots allt gör hälften av alla äktenskap det.

Hur påverkar det kvaliteten på ens föräldraskap?
  • Kaninbunny
    Anonym (www) skrev 2021-09-14 15:13:36 följande:

Och då menar du att det är helt ok att medvetet göra så att risken ökar genom att vara otrogen? Du tror inte att chansen att äktenskapet överlever är större om man håller sig till sin egen partner?

Nej det är absolut inte ok någonstans. Och jo det är klart jag tror det. Men jag undrar hur detta påverkar kvaliteten på ens föräldraskap i en negativ riktning? Med den logiken bör man ju förlora sin rätt att vara förälder så fort man är otrogen?

Menar att de två sakerna har inte med varandra att göra. Att otrohet kan få negativa effekter på barnens liv skriver jag under på men inte att man pga det blir en sämre förälder. Det är något mellan de vuxna att reda upp.
Svar på tråden Hur ska jag tänka... hjälp!