• Anonym (Prata)

Lånedilemma

Prata med övriga så alla vet att alla lånar ut. Inga hemligheter. Sen bestämmer ni att nu är det stopp. Berätta för dom att nu vet alla att ni lånar och vi lånar inte ut. Det tar inte slut annars och de har ingen anledning att bryta sitt beteende.

• Anonym (Prata)

För övrigt låter det tveksamt att KF plockar barnbidrag..

• Anonym (Prata)
    Anonym (Prata) skrev 2021-09-14 14:16:31 följande:

Prata med övriga så alla vet att alla lånar ut. Inga hemligheter. Sen bestämmer ni att nu är det stopp. Berätta för dom att nu vet alla att ni lånar och vi lånar inte ut. Det tar inte slut annars och de har ingen anledning att bryta sitt beteende.

Har egen erfarenhet av detta och alla inblandade har bestämt att vi berättar när släktingen försöker låna Alla säger nej. Det går inte att hålla sånt här hemligt. Pengar lämnas inte tillbaks. Ett försök gjordes att få mig att borga för lägenhet. Jag sa nej. Nu har personen tyvärr brutit kontakten med mig pga det och är hemlös. Det är mitt vuxna barn. Någonstans måste spiralen stoppas.
  • Anonym (Prata)

Nej det kan omöjligt vara så att KF tar barnbidrag. Det är omöjligt! Jag hävdar det tills jag är motbevisad. Inget barn skall förlora BB för att föräldrarna har skulder.

Svar på tråden Lånedilemma