Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Chefen stör medan man är sjuk

Jobbade på en arbetsplats som var väldigt okänsliga i detta ämne.

Jag ringde sa att jag var sjuk. De svarade , jaha, vad är det för fel då? I hård ton. Istället för krya på dig som man normalt säger..

Jobbar ej där längre..

• Anonym (H)
    Drottningen1970 skrev 2021-09-14 09:31:22 följande:
    Halmdockorna står du för när du börjar blanda in arbetsvägran. TS säger tydligt att det handlar om sjukdom inte arbetsvägran. Jag tycker nog att det låter som en oerhört märklig arbetsplats om chefen måste ringa och kolla om vederbörande är sjuk eller möjligtvis arbetsvägrar. En sån arbetsplats skulle man inte bli långvarig på.

Självklart ska man få vara ifred om man är sjuk. Man ska inte behöva pallra sig upp för att svara på samtal när man ligger med feber eller gå upp och ringa kontoret klockan 8 om man kanske just somnat efter att ha kräkts halva natten. Fattar inte vad du yrar om?
    Kan lägga till här. Att man just nu dessutom SKA vara hemma för MINSTA symtom. Så man behöver inte ens vara speciellt sjuk för att sjukanmäla sig. 
  • Anonym (H)
    nernu skrev 2021-09-14 12:02:24 följande:
    Ansvar? Normalt hyfs kallar jag det. Vad är det för trams att gapa om att man har rätt att vara sjuk och komma och gå som man vill. Jag har rätt att sitta och bajsa i ett hörn också det betyder inte att det är lämpligt.
    Nja. Det är inte helt lagligt att bajsa var som helst. 
Svar på tråden Chefen stör medan man är sjuk