Inlägg från: Anonym (Vilken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilken)

Chefen stör medan man är sjuk

Anonym (Juli) skrev 2021-09-14 09:55:37 följande:

Är det ingen mer än jag som reagerar på att chefen ringer hem till TS på den privata telefonen? Det skulle min chef göra bara om närmsta kollegan dött eller arbetsplatsen brunnit upp, typ. Men jag antar att det bara är olika på olika arbetsplatser? (Förstår också att tex timanställda har kontakt med jobbet på privata luren för planering etc.)

Vilken telefon ska chefen ringa på då? Är det chefens eller den anställdas?

Du skriver " hem på den privata telefonen", ts nämner inget om telefoner.

Nu lär ju ts bara ha en ändå.
  • Anonym (Vilken)
    Anonym (Juli) skrev 2021-09-14 10:45:25 följande:

Den anställdas tänkte jag på. När den anställda är sjuk tycker jag inte chefen ska ringa alls om det enda hen vill veta är om den anställda är på jobbet eller inte. Det går i de flesta fall att ta reda på på andra sätt. Går inte det och chefen måste veta kan hen skicka ett sms. Jag har själv arbetsledande funktion och skulle aldrig ringa till en sjuk medarbetare annat än i nödfall. Tänk om de ligger och sover! Ett sms blir det om jag måste meddela eller fråga något, eller är orolig, och då med en inledande ursäkt att jag stör. Och kryapådig-sms vid behov. :)

Och precis, jobbmobilen tar man ju inte med hem, därför förutsatte jag att chefen ringde till den privata. Visste inte att det var så ovanligt med jobbmobil. Menar du att det vanligaste är att folk använder sina privata mobiler och lämnar det numret till kunder, kollegor, elevers föräldrar, patienter, leverantörer mfl? Det hade jag aldrig gått med på.

Jag kontrar med att de flesta inte har en jobbmobil.
  • Anonym (Vilken)
    mari123 skrev 2021-09-14 18:27:15 följande:

Låt mig gissa ...du jobbar inom barnomsorg eller äldrevården?

Det är det nog inte eftersom de platserna troligen kräver vikarie.
Svar på tråden Chefen stör medan man är sjuk