Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Partner med herpes när man försöker bli gravida

Jag tycker han låter väldigt ansvarsfull och tänker att det väl inte är några problem att gardera sig och köra heminseminaton?

Att bli smittad precis innan du är gravid är den värsta tiden att bli smittad.

Skulle du ha ett utbrott när barnet skall födas så måste alla blåsor tejpas. Har man otur missas det att man har utbrott/blåsor missas vid tejpning och barnet blir smittat på vägen ut vilket kan ge förödande konsekvenser.

Om jag själv hade herpes skulle jag göra allt i min makt för att få kejsarsnitt om jag hade herpes (även om vården anser att det räcker att tejpa så är det inte en 100% säker metod).

Så. Jag hade absolut ansett att heminsemination var bättre än att börja köra oskyddat

• Anonym (G)
    dujagochbebisen skrev 2021-09-12 10:08:36 följande:

Tack snälla för era svar! 

Nej precis, jag (TS) är inte smittad av detta då jag och min partner haft kondom sen start. Jag uppskattar det verkligen, han är en mycket fin och ansvarsfull person :)

Jag hittar verkligen inget om heminsemination pga herpes, så väldigt tacksam för att ni delar med er. 

Ska ringa 1177 nu och rådfråga dem. Läste att chansen är mindre att bli gravid med heminsemination än vanligt oskyddat samlag, längtar så mycket efter barn så kändes lite segt att det skulle behöva vara så...

Är det någon som heminseminerat sig? Hur lång tid tog det tills ni blev gravida? 

Jag missarönwkr att 1177 faktiskt kommer anse att ni kan ha oskyddat för att bli gravida. Bara så du är beredd på det.
  • Anonym (G)
    Anonym (2) skrev 2021-09-12 11:38:53 följande:

Ja....hela funderingen med insemination är enligt mig konstig. Även att använda kondom mellan skov. Jag förutsätter att mannen står på daglig medicinering.

Allrså jag tycker inte det är orimligt med heminseminering.

Ts partner har i många år garderat sig i många år för att inte smitta ts. Det finns ingen anledning att inte fortsätta med det.

Ts kan absolut bli smittad innan mannen upptäcker ett skov.

Däremot resonerar väl de flesta såsom att det inte är värt att gardera sig för den lilla risk att detta skulle ske
Svar på tråden Partner med herpes när man försöker bli gravida