Anonym (K) skrev 2021-09-12 11:56:53 följande:
Hej
Jag har också herpes men med långt mellan utbrotten. På vissa låter det som att alla med herpes står på medicinering jämt, så är det ju inte. Vissa har såna besvär att de gör det, men inte alla.
Förstår att du inte vill riskera att bli smittad. Det är inte roligt att ha. Jag har sällan varit så sjuk och haft så hög feber under så många dagar som när jag fick min primärinfektion. Vet dock inte hur säkert heminsemination är för att inte smittas. Och som andra skriver, helt säkert är det inte med kondom heller. Men har full förståelse för att du vill göra vad du kan för att minska risken.
Har inte själv erfarenhet av heminsemination men har flera vänner som blivit gravida på så sätt. Både lesbiska och ett heteropar som pga smärta inte kunnat genomföra samlag. Googla på heminsemination så finner du flera texter om hur du gör.
Du som har spermier lättillgängligt kan ju försöka både innan, under och efter ÄL-test visat positivt. Varannan dag får heteropar som tips när de ska bli gravida. Så pröva på det. Det är bra om tiden mellan utlämningen och tills dess att spermierna når din slida är så kort som möjligt så spermier inte är så hållbara. Låt mannen spruta i en ren kopp, sug upp med sprutan och spruta in i dig.
Finns färdiga kit och mer info här:
www.barnochfertilitetsbutiken.se/store
Men vanlig dosspruta och ren kopp ska funka det med.
Lycka till!
Jag hade inte svåra besvär men står på långtidsbehandling vilket innebär att jag inte har skov alls. . Det beror på hur läkaren bedömer situationen. Medicin måste man ju ha hemma så man kan ta direkt vid känning. Annars kan det dröja dagar innan man börjar och besvären hinner bli värre. Jag kommer inte acceptera nåt annat än långtidsbehandling.