Inlägg från: Anonym (Tjatsex) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjatsex)

Prata om sexbrist utan att skapa press?

Jag är kvinna och det är jobbigt med tjatsex och oerhört avtändande. Kan ses som en form av övergrepp.

Brist på sexlust är ofta hos kvinnor resultat av några saker som:

Trötthet

Hormoner (framförallt graviditet och amning tex)

Irritation på relationen

Stress

Behov av att vara ifred/egentid

Psykiska besvär

• Anonym (Tjatsex)
    Anonym (Tänk till) skrev 2021-09-12 07:46:06 följande:

"Jag var mycket tydlig med vad jag förväntar mig vad gäller mängden sex, om vi skulle få många år tillsammans". Låter hemskt i mina öron att inleda en relation med det kravet. Jag hade sprungit! Snabbt! Sex ska vara kravlöst! På bådas villkor. Inget man sätter upp ett kontrakt över. Om du nu är så översexuell skulle du varit ihop med en likasinnad kvinna. Stressen din fru får känna indirekt är hemsk. Talar av erfarenhet. Jag skiljde mig. Du är egoistisk. Runka är inte en option?? Skilj dig och låt henne slippa dig!

Ja min man trodde oxå att sex dagligen skulle fortsätta jämt och blev besviken när nyförälskelsen lagt sig. Pratar ibland fortfarande om det. Att han trodde det alltid skulle vara så.
  • Anonym (Tjatsex)
    Anonym (Tjatsex) skrev 2021-09-12 07:24:10 följande:

Jag är kvinna och det är jobbigt med tjatsex och oerhört avtändande. Kan ses som en form av övergrepp.

Brist på sexlust är ofta hos kvinnor resultat av några saker som:

Trötthet

Hormoner (framförallt graviditet och amning tex)

Irritation på relationen

Stress

Behov av att vara ifred/egentid

Psykiska besvär

Dessa orsaker blir ett hinder som gör att kroppen sas stänger av sexuell lust och sas inte prioriterar det.

Det är som att det är ett system som prioriterar behov framför varandra. Är det flera av faktorerna samtidigt ja då ryker sexet definitivt.
  • Anonym (Tjatsex)
    Tecum skrev 2021-09-12 09:43:10 följande:

Men allt detta är saker som går att göra något åt - om viljan finns! I de flesta trådar av män som handlar om sexbrist tycks det stora problemet och elefanten i rummet vara att kvinnan är nöjd som det är, vill varken prata eller förändra något. Då är det inte lätt för mannen att göra något heller, det blir en gissningslek. Han provar olika saker men inget fungerar.

"Man ska inte tjata" skriver du och andra kvinnor. Men är det att tjata att försöka lösa problem? Är det att skuldbelägga att säga till sin partner att man mår dåligt? I så fall är ju allt meningslöst, det är bara att antingen lägga sig platt eller separera.

Tjata är att bli sur och vara passivt aggressiv och vresig.

Lägga upp att allt handlar om kvinnan. Istället för att se hur man kan bidra till att kvinnan är mer i balans (och som bonus eventuellt och troligen få mer sexliv).
  • Anonym (Tjatsex)
    Anonym (En av alla) skrev 2021-09-13 12:55:28 följande:

Jag är av åsikten att tjatsex är våldtäkt och avstår hellre om jag inte möter ett entusiastiskt samtycke.

Eftersom vi kommunicerar mycket kring relationen, familjen och våra egna behov så tror jag inte det är irritation eller behov av egentid.

Det kan mycket väl vara att hormonerna är annorlunda i kroppen efter som hon fött barn och blivit äldre. Det kan även vara trötthet eller stress från jobbet men dessa saker har jag svårt att påverka mer än jag gör idag. Ska fundera mer kring det.

Hon kan ju vara asexuell även. Det är tydligen vanligare än vad man tror
  • Anonym (Tjatsex)
    Anonym (En av alla) skrev 2021-09-14 07:12:05 följande:

Är det något som utvecklas med tiden då eller var allt en lögn från början?

Lögn vet jag inte men asexuella spelar ofta med på noterna för att inte bli ensamma. De har ofta inte så många alternativ om de vill ha en relation
  • Anonym (Tjatsex)
    Anonym (svårt) skrev 2021-09-14 07:51:54 följande:

Det är ändå osannolikt att en asexuell klarar av att ha sex varje dag under flera års tid, som ts beskrivit att han och hans fru hade.

Det var inte längre sedan som homosexuella levde i livslånga äktenskap?

Det går nog absolut men inte utan ett visst lidande
Svar på tråden Prata om sexbrist utan att skapa press?