Vill få ut barnet nu!! Vill inte vara gravid!!
Är gravid i vecka 32 snart! Har sån kraftig ångest inför att vara gravid. Känner mig kvävd och instängd. Klaustrofobikänslor vart jag än befinner mig. Spelar ingen roll om jag är ute i skogen eller hemma. Ångesten är med konstant. Får panik över att vara gravid och vill så gärna ha ut barnet. Har pratat med kurator och flera psykologer och alla säger att jag ska stå ut och ta lugnande medicin och försöka andas. Men de går inte. Försöker tänka positivt och andas och varva ner med te och lugnande tabletter och varmt bad. Men inget hjälper. Känner mig så himla fången i min kropp. Vill så gärna bli igångsatt eller få igång förlossningen i vecka 37/38... varje dag och sekund av livet är en kamp. Försöker rita cykla måla och lyssna på poddar för att få dagarna att gå och få tänka på annat men ingenting hjälper.... kommer jag ens må bra när barnet kommit? Aldrig hört om nån som har såhär. Och har inte skadat mig själv eller barnet utan har kraftig ångest och jobbiga känslor i min kropp som varit här nu i en hel månad dygnet runt... vill gärna prata med nån som varit med om samma eller har nåt bra tips på nåt mer man kan göra? Eller om det här kommer försvinna och kännas bättre när hon kommit ut?? Känns som jag blivit helt kocko. Aldrig hört om att man kan må såhär.. och vet att jag redan startat inlägg om de här tidigare men känner att jag behöver skriva av mig. Är så tacksam för er tid och era svar! De betyder mycket även om jag är så stressad ????