Inlägg från: bananmilkshake |Visa alla inlägg
  • bananmilkshake

Palettblad eller ogräs??!

Jag är bara jag skrev 2021-09-01 12:39:40 följande:

Ogräs. Eller möjligen nån annan blomma, men palettblad är det inte. Du är vare sig den första eller sista som ömt vårdar ogräs.  

Haha, eller hur, och tvärtom! 
  • bananmilkshake
    Jag är bara jag skrev 2021-09-01 13:17:55 följande:
    Du menar tar bort riktiga växter i tron att det är ogräs? Jojo, jag har ju en make...  
    Precis! Jag får nog erkänna mig skyldig till att ha ryckt upp en vallmo eller två... hade en kruka med aklejafrö också som tog typ ett år på sig att komma upp, så jag glömde att jag sått nåt där och trodde det var ogräs. Men jag hann inte slänga bort dom som tur var, så nu är dom utplanterade. :D 
  • bananmilkshake
    Jag är bara jag skrev 2021-09-01 13:37:39 följande:
    Här har det rykt lite av varje när maken haft en maskin i händerna. Kräver övervakning numer. Skrattande  Jag har nyss sått en massa olika frön i samma rabatt och det ska bli intressant att se om jag kommer kunna skilja ogräset från blommorna. Akleja finns med. Glad
    Haha, ja men till allas försvar är det ibland riktigt svårt att se skillnad! Jag sådde lite ängsblommor i en rabatt och där var det bara att ge upp om vad som var vad. Tungan ute
  • bananmilkshake
    Jag är bara jag skrev 2021-09-01 14:16:16 följande:
    Fröer som nyss kommit upp är svårt ja, men fullt utslagna prästkragar som maken mejade ner tämligen lätt- kan man tycka. Tungan ute  
    Nä där finns det ingen ursäkt! Drömmer
Svar på tråden Palettblad eller ogräs??!