Inlägg från: Höstlängtan21 |Visa alla inlägg
  • Höstlängtan21

Fritt beta hcg och papp-a

Hej!
    Vi har fått nästan identiska resultat på blodproverna och jag är också lite orolig. Men jag har bara sett resultatet i journalen på 1177, har alltså inte fått informationen från BM. Är det din barnmorska som har sagt att ditt beta hcg är alldeles för högt? Jag har ultraljud nästa torsdag och det är såklart otåligt att vänta. Jag har ett MA bakom mig. 

• Höstlängtan21

Jo förstår. Jag tror också att det är högt, men försöker lugna mig med att resultatet från ultraljudet borde vara minst lika viktigt. Jag har sett något äldre inlägg här på familjeliv där någon haft liknande resultat men ändå fått ganska låg sannolikhet eftersom nackspalten varit normal. Så får hoppas på det. Jag har inskrivning på fredag och hoppas barnmorskan kanske ska kunna säga något litet om resultatet.

• Höstlängtan21

Nej jag fick inte så många svar från henne. Hon sade att man inte skulle fokusera på de testerna utan vänta på helheten. Men är ju inte så lätt att göra. Jag har kub imorgon och är nu väldigt nervös. Folk verkar få så väldigt olika bedömningar med liknande testresultat.

• Höstlängtan21

Jag fick bra resultat idag och allt såg fint ut på bebis. Känner mig så lättad. Mina blodprover och ålder är nästan samma som dina så jag tror och hoppas det ska gå bra för dig imorgon! Såhär såg mina resultat ut: 

Fritt beta hcg: 177.4 (2.993 MoM)
    Papp-A: 1.920 (1.198 MoM)
    Nupp: 1.60
    Näsben sågs. 

Jag är 34 år och normalviktig. 

Fick riskerna:
    1:5758 för Trisomi 21
    1:20000 för Trisomi 18 & 13

Sen är det ju alltid enbart en sannolikhetsbedömning så det kan klart ändå finnas avvilkeser. Men jag känner mig otroligt lättad nu! 

Hoppas detta kan få dig att känna dig lite mindre orolig. Lycka till imorgon och skriv gärna efteråt hur det gick om du vill. 

• Höstlängtan21

Grattis! Så skönt att det gick bra. Är ju dessutom fantastiska resultat du fått. Får väl bli en läxa för en själv att inte tjuvkika på resultat om man gör kub någon gång i framtiden! Två veckors onödig oro..

Svar på tråden Fritt beta hcg och papp-a