Hoppas2022 skrev 2021-09-01 22:26:00 följande:
Jag fick samma, hade till och med högre beta och lägre papp-A läste en studie från USA kring de olika värden. Högt beta HCG och lågt papp-A kan indikera på DS men det kan även innebära allt möjligt annat. Några av sakerna det kan indikera på är att man har graviditetsillamående, att man kommer föda tidigare än v.40, att man får havandeskapsförgiftning, att det är en pojke samt annat som jag inte minns nu. Men oftast så innebär det inte något alls så även om det kan indikera och visa ökad möjlighet/risk för olika saker så är möjligheten att allt är bra större än risken att det skulle vara något dåligt. Själv fick jag enligt KUB en risk för DS 1:69 men efter Nipt så såg allt fint ut.
Jag hade graviditetsillamående änna fram till förlossningen så det kan ha haft ett samband där. Jag fick en frisk och fin pojke som nu är 19 månader. Är det KUB som du gör nästa vecka?
Tack för ditt svar och den ger mig lite hopp. Min BM skickade remiss föra veckan till sjukhuset och nu väntar jag på brev med tid. Hon så att det tar ungefär två veckor så jag hoppas att jag kommer att ha ultraljudet nästa vecka.