Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Gravid & migrän - chefen förstår inte

Prata med ert skyddsombud! Det här är en arbetsmiljöfråga och chefen lyssnar inte på dina behov. www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/skyddsombud-och-arbetsmiljoombud/

Och prata med dina kollegor om det här med parfymen, jag trodde "alla" visste att man inte kan ha starka dofter på en arbetsplats.

Och prata med din läkare om att få ett intyg du kan ge till chefen, så kanske han fattar mer.

• Anonym (F)
    SulSul skrev 2021-09-01 09:30:07 följande:
    Tack snälla för svaren :)

Jag tycker det känns jobbigt att behöva be kollegor att inte använda parfym, men jag kanske måste. Men man kan väl inte be folk att sluta prata? ????

Läkarintyg känns avlägset eftersom jag inte träffat en läkare för detta på flera veckor, men kanske blir nödvändigt med ett läkarbesök om han ifrågasätter mer.
    Nej, du kan inte be dem sluta prata ;) Men du kan själv försöka lösa det. Jag skriver allmänt nu eftersom jag inte vet vad du har praktisk möjlighet att göra. Men du kanske kan gå ut ett par minuter, använda hörlurar som stänger ut ljud eller där du har musik, öronproppar, sätta upp skärmar runt där du sitter/står så träffas du inte på samma sätt av ljudvågorna. Man kan också sätta upp ljuddämpande plattor på väggar och tak men det är isf ag:s ansvar.
Svar på tråden Gravid & migrän - chefen förstår inte