Inlägg från: Anonym (Nej.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej.)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Anonym (Ja) skrev 2021-08-31 23:06:26 följande:

Men herregud, det blir inte samma sak bara för att du tjatar om det.

Sitter du framför en liveperson blir det en kontakt mellan er. Personen som strippar/har sex ser din reaktion och ni påverkas av varandra, som man gör framför andra människor. Självklart är det inte samma sak som att kolla på en film där personen som visar upp sig inte har någon aning om vem som tittar 

Man pratar inte med varandra och rör inte vid varandra. Varför är det okej bara för att det inte blir en kontakt mellan personerna, menar du? Låter helt efterblivet.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-31 23:08:49 följande:

Hur kan du veta att han inte "går bakom ryggen på dig"?

Hur kan du veta att din partner inte går bakom ryggen på dig? Och nu menar jag inte bara gällande porr. Varför sätter du det inom citationstecken, förresten?
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Lite svartsjuk) skrev 2021-08-31 23:25:25 följande:

När man ibland känner sig som en svartsjuk störd kontrollerande bitch är det skönt att läsa att det finns de som är värre.

Ge mig ett sakligt argument istället för att spy ur dig saker som inte leder någonstans. Jag förstår att du är upprörd över att det finns de som anser att porr i ett förhållande är fel, det framgår rätt tydligt men har du inget vettigt att komma med så framstår du bara som korkad, vilket du är. Jag har i alla fall förklarat min ståndpunkt och motiverat den väl. Du kanske borde lära dig att acceptera andra människors åsikter. Finns det någon djupt inrotad anledning till att du har svårt med det?

Jag kommer aldrig någonsin hålla med om att man är en svartsjuk störd kontrollerande bitch bara för att man inte tycker att porr är okej i ett förhållande och du kan inte ens ge ett enda sakligt argument till det.

Kryp tillbaka nu, ditt träsktroll.
  • Anonym (Nej.)
    Tukt skrev 2021-09-01 00:53:23 följande:

Om någon äger en är det såklart upp till den att bestämma om det ska onaneras, vilka kläder man ska ha eller vad man ska äta till middag.

Annars är det väl rimligt att ha en privat yta på samma viss som man inte sitter och bajsar med öppen dörr på toaletten.

Om det däremot verkar skada relationen, så måste man så klart prata om det-

Men extremt naivt att tro att man onanerar till någon annan. Det är ju i regel NÅGOT annat man onanerar till.

Man onanerar till en porrfilm föreställandes andra personer. Är ju exakt så det är. Vad skönt att jag själv kan bestämma vad jag accepterar och inte accepterar i ett förhållande och att min partner kan lämna mig om det inte känns bra.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 11:46:53 följande:

Man kanske tänder på saker man inte vill uppleva irl - hur ska du fixa det scenariot? Det är ju inte personen på filmen man tänder på

Jag vet inte med dig men när jag tittade på porr så tände jag då på personerna och den akt de utövade i porrfilmen.

Om partnern tänder på saker som denne inte vill uppleva irl så får det vara så men jag kommer ändå inte tycka att porr är okej i förhållandet. Då kan personen vara singel istället eller träffa någon annan.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Wickr: iskuggan40) skrev 2021-09-01 11:52:09 följande:

Håller med helt. Nu tycker jag vi lämnar extremisterna i fred och njuter av lite go porr istället ????

Begreppet extremister brukar man ta till med när man inte har något sakligt att komma med och när man inte förstår att människor har olika åsikter. Din åsikt är inte mer rätt eller mindre extrem än någon annans.
  • Anonym (Nej.)
    Tukt skrev 2021-09-01 12:47:52 följande:

Men det är ju liksom inte en person du onanerar till. Det gör du ju om den är din partner eller någon du känner. Inte för ens då är det en person, annars är det bara en bild, ett objekt.

Bilden/videon föreställer ju olika människor och det är väl rätt rimligt att anta att man tänder på personerna och akten i filmen/videon. Så var det i alla fall för mig när jag tittade på porr.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 13:36:50 följande:

Det säger mer om dig. De flesta ser situationen i filmen som upphetsande och inte personen

Spelar ingen roll. Är oavsett inte intresserad av en partner som tittar på porr.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 13:38:42 följande:

Nej, de flesta tänder inte på personen i filmen. Det är scenariot som är upphetsande, personerna är ju bara random kroppar. Jag reflekterar inte ens över hur de ser ut.

Alla jag har diskuterat porrfrågan med tänder då på personerna i filmen. Hade varit intressant att se statistik på hur de flesta, som du refererar till, känner.

Oavsett vad så är jag inte intresserad av att vara tillsammans med någon som tittar på porr.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 13:55:43 följande:

Du lär att svårt att hitta någon :)

Är hellre ensam än nöjer mig.
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?