Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Anonym (Q) skrev 2021-09-01 20:08:23 följande:
    Håller helt och hållet med. Mycket bra skrivet. Det är faktiskt ytterst konstigt att folk anser att ens partner går bakom ryggen på en, när det handlar om deras egna sexliv.

Jag menar, skulle min partner förbjuda mig (ugh...) att använda min vibrator så hade jag skitigt fullständigt i det och fortsatt ändå. För det är MITT sexliv som han faktiskt inte har något som helst med att göra. Lika lite som jag har att göra med att han kollar på porr.
    Håller också fullständigt med. Jag tycker inte att jag har att göra med vad min partner pysslar med så länge det inte har negativ inverkan på vårt förhållande eller är olagligt.

Man säljer inte sin själ när man går in i ett parförhållande - man har fortfarande ett eget liv och en integritet inom förhållandet. Respekt och Tolerans är två nyckelord i ett förhållande. Man är två individer med egen vilja och olika intressen som man måste få utveckla som man själv vill. Det gäller både sex och andra intressen.
  • Anders 386
    Cartjan1 skrev 2021-09-03 12:50:12 följande:

Det jag inte riktigt förstår är alla diskussioner om att man ev går bakom ryggen på någon, sviker vad man kommit överens om. Ok att en del som finner det otroligt viktigt (oavsett åt vilket håll) och då har pratat med sin partner om detta men frågar verkligen så många vad andra tittar på/läser/fantiserar om när de har alone time?

För mig är det ett så främmande koncept nämligen, skulle aldrig falla mig in då det känns så påträngande och är privat för den andra. Min partner och jag har varit tillsammans många år men vi vet inte allt sådant om varandra. Så min partner kanske inte skulle uppskatta något av det jag ser på samt läser men jag vet inte och han vet inte heller för det är inget jag diskuterar med andra just för att det är privat. Så att det ska finnas massor med överenskommelser kring andras onani känns...vet inte...konstigt. När i en relation känns det ok att säga att man har krav och ultimatum gällande den andras onani? Förstår såklart att det är viktigt för många, är inte det jag ifrågasätter, men hur kommer man till okejandet för sig själv att ta upp det? Är nog det som känns främmande för mig.

Skål Bra uttryckt! Kan hålla med om varenda ord! Jag skulle heller aldrig ens komma på tanken att försöka styra upp min partners sexfantasier eller onanivanor. Även om man är del av ett par så är man fortfarande separata individer och två olika hjärnor med sina egna fantasier...
  • Anders 386
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-03 18:23:36 följande:
    Det märks att du inte har förstått. Du kanske inte tycker att det är en stor grej men du måste förstå att det är det för vissa andra. Var och en har själv rätt att bestämma vad som är acceptabelt och vad som inte är acceptabelt i ett förhållande. Om partnern sedan har helt andra åsikter så behöver man inte vara tillsammans, om det gäller något som är väldigt viktigt för en.
    Jag förstår precis. Självklart är det fullt tillåtet att ställa krav på sin partner. Det är fritt val.

Jag skriver bara vad jag tycker om ditt förhållningssätt.

På samma sätt som du skriver om dina krav så skulle jag välja bort en kvinna med din inställning.
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?