Inlägg från: Anonym (Xy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xy)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 18:40:04 följande:
    Är ju ändå i princip samma sak. Man rör inte varandra och man gör ingenting med varandra. Man bara onanerar.

Varför är det så viktigt för dig att ha kontroll över detta?

Svartsjuka?

Rädd att modellerna är finare?

Kontroll?

För mig är porr lite som fantasier.. det får min partner gärna ha. 

• Anonym (Xy)
    Anonym (Lite svartsjuk) skrev 2021-08-31 18:48:42 följande:

Är väl ok egentligen men jag blir lite svartsjuk på henne han onanerar till (vilket ofta är samma tjej vad det verkar efteråt på datorn när jag snokar vad han tittat på)

Lämnar han historiken? Vilken amatör
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 18:49:20 följande:
    Jag har redan beskrivit varför jag inte vill vara tillsammans med någon som tittar på porr. Kontroll? Förstod att det skulle dyka upp. Man får titta på porr bäst man vill, men då behöver man inte vara tillsammans med mig. Jag kan inte stoppa någon från att göra något, däremot har jag själv rätt att bestämma vad jag accepterar/inte accepterar i ett förhållande. Annars är jag hellre singel.
    Jag förstår och om du är tydlig med det så är det absolut rimligt och ditt val. Jag är ändå nyfiken på varför du inte vill det? Och det behöver absolut inte handla om kontroll, det kan finnas andra skäl.
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 18:57:36 följande:
    Läs mitt första inlägg. Jag har ju beskrivit det hela rätt tydligt där.
    När jag läser det inlägget så lägger du i sista stycket vikt vid att den man onanerar framför är snygg och sexig. Om jag läser mellan raderna så verkar det vara skälet för dig. Att du inte vill att din partner ska onanera till någon som är snyggare och sexigare än dig.. har jag fel?
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Lite svartsjuk) skrev 2021-08-31 19:01:45 följande:
    Anonym (J) skrev 2021-08-31 18:55:33 följande:
    DET reagerar du på men inte att hon snokar i hans historik?

Ja, han lämnar historiken. Dessutom har han sparat klipp i en mapp märkt "Nördiga fiskegrejer". Han har väldigt många fina kvaliteer men intelligens är inte en av dem.
    Han verkar genomärlig och givetvis lite naiv.. behåll honom, det lär vara en bra kille.
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 20:03:59 följande:
    Man onanerar väl inte till någon som man tycker är ful.

Det spelar faktiskt ingen roll om personen min partner onanerar till är snyggare och sexigare än mig eller inte, det handlar om att jag inte vill att min partner ska onanera till någon annan än mig, på grund av att jag anser att det är fel att göra sådant om man är i ett förhållande. Om man är i ett förhållande där man har kommit överens om att det är helt okej så är det förstås en annan sak.
    Det är enda anledningen jag kan utläsa av dina inlägg. Sen är det samma förklaring om att du inte vill och bara kan tänka dig att vara ihop med någon som väljer att inte kolla porr. Såklart helt fair om båda vill det.

Jag skulle vilja haft ett mer konkret skäl.
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-03 18:23:36 följande:
    Det märks att du inte har förstått. Du kanske inte tycker att det är en stor grej men du måste förstå att det är det för vissa andra. Var och en har själv rätt att bestämma vad som är acceptabelt och vad som inte är acceptabelt i ett förhållande. Om partnern sedan har helt andra åsikter så behöver man inte vara tillsammans, om det gäller något som är väldigt viktigt för en.
    Du har all rätt att tycka det, men det inkräktar på din partners integritet. Man kan jämföra det med att man inte vill vara ihop med någon som inte äter kött t.ex.
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Ja) skrev 2021-09-03 23:51:52 följande:
    Bara att själv söka igenom dina inlägg om du har glömt
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-03 18:14:31 följande:
    Dum fråga. Jag kan såklart inte veta det till 100%. Du kan inte heller veta om din partner går bakom ryggen på dig gällande andra saker. Ska man gå runt och tänka sådär så kan man ju aldrig någonsin lita på sin partner. Partnern kan ju vara otrogen mot en. Hur ska man veta att personen inte är otrogen? Man får inte alltid reda på otrohet.

Det handlar om tillit.

Du förutsätter att din partner ska avhålla sig från något som är naturligt för väldigt många, och som lätt kan skötas i smyg. En otrohet är däremot inte så lätt att dölja.

Jag hade dock absolut respekterat en partners val att inte vilja vara tillsammans med någon som porrsurfar - varningsklockorna hade ringt och jag hade sprungit långt bort vid första tecknet till dylika kontrolltendenser.
    +1
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?