Inlägg från: Kusinen |Visa alla inlägg
  • Kusinen

Mitt ex har noll respekt för vad jag vill

Norrländskan123 skrev 2021-08-29 06:56:20 följande:

Jag vet att jag inte äger situationen. Jag vet att vi inte alltid kommer överens. Men jag tycker, om en av föräldrarna är obekväm med något, så borde den andre respektera det. Om han skulle vara obekväm med något så skulle ju jag få respektera det också.

I vårat fall är det oftast att mina känslor och mina önskemål spelar ingen roll. Det är jobbigt att inte kunna känna att mina känslor inte har lika mycket betydelse som hans.

Men jag får helt enkelt släppa det och inse att jag skaffat barn med en person som det inte går att samarbeta med och föra dialoger med.

Fast det får du nog räkna med att det inte alltid funkar så i praktiken. Ni kommer tycka olika om saker och ta olika beslut i olika frågor, och det kommer förmodligen bli jobbigare frågor där ni har olika åsikt desto äldre barnet blir.

Det enda du kan göra är att berätta vad du tycker och varför och hoppas på att den andre föräldern håller med dig, eller går med på att anpassa sig efter ditt behov.
  • Kusinen
    Rhodeisland skrev 2021-08-29 07:42:24 följande:

Ja och då är ju en stora frågan, varför skaffade ni barn?

Vad har det med trådens ämne att göra?

Får mammor aldrig ha åsikter om pappors beteende på grund av att de valt att skaffa barn ihop med personen i fråga? Eller på vilket sätt är inncitamenten för att skaffa barn relevant?
  • Kusinen
    Räkan77 skrev 2021-08-29 07:54:26 följande:

8

Om föräldrarna hade olika åsikter och inte kunde komma överens under tiden de var i en relation så är det osannolikt att de ska börja göra det efter separationen. Sen kan man ju ha hur mycket åsikter man vill, men det kommer inte ändra situationen.

Det håller jag med om. Men hur hänger det ihop med frågan om varför de skaffade barn?
  • Kusinen
    Rhodeisland skrev 2021-08-29 07:47:03 följande:

Läs några inlägg upp om att han aldrig gör något eller tar ansvar så förstår du varför jag undrar varför TS skaffade barn med en sådan människa.

Ok, så det hade ingen koppling till ts huvudfråga utan du var bara nyfiken, med tanke på hans beteende?
Svar på tråden Mitt ex har noll respekt för vad jag vill