Inlägg från: Anonym (va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va?)

Uppge fel pappa

Anonym (Men...) skrev 2021-08-30 00:44:11 följande:
    Men hon har helt rätt! Här är en till som tröttnat på hobbypsykologer. Så gott som varenda kvinna som levt i någon form av våldsam relation sätter den diagnosen på sitt ex. En skitstövel är en skitstövel utan att för den delen behöva vara psykopat. I mitt arbete har jag mött många skitstövlar och misshandlade kvinnor men få av dem är psykopater. Och hur vet jag det? Jag har en rätt bra kännedom och erfarenhet av psykopati både genom utbildning men framför allt genom min uppväxt med en pappa med den diagnosen. Därför håller jag med anonym (.) till fullo.
    Nä men.. inte kan du väl förvänta dig att folk på FL ska kunna tänka objektivt och rationellt när det gäller män...Drömmer

Så funkar det inte på FL, här funkar det såhär.... Om någon man gjort något dumt mot dig någon gång i ditt liv så ger det dig automatiskt rätt att utgå ifrån att alla män på planeten är psykopater.
  • Anonym (va?)
    Miss Skywalker skrev 2021-08-30 10:49:47 följande:
    Vem pratar om män? Personlighetsstörningar finns inom båda könen.
    Absolut, och då är det ju kanske jävligt dumt att låta sina egna tidigare upplevelser färga ens syn på ett visst kön för det kan ju knappast kallas för en objektiv bedömning, eller hur?

Om man inte själv fattar att man är väldigt färgad av sina tidigare upplevelser och dessutom saknar alla slags utbildning och därmed totalt olämplig att ställa tvärsäkra diagnoser på andra människor så borde man kanske jobba lite med sin självinsikt?
  • Anonym (va?)
    Miss Skywalker skrev 2021-08-30 10:47:27 följande:

Komiskt att du motsäger dig själv.
    Att det finns många hobbypsykologer som bara träffat en skitstövel utesluter inte att det finns de som levt många år med riktiga psykopater/narcissister.

Hur vet jag det? Jag är högskoleutbildad inom psykologi MEN som du själv skrev ?framförallt? genom uppväxt med en narcissistisk förälder. Du hävdar precis som jag att de som levt länge med dessa människor kan avgöra det bättre än någon med utbildning.

Det som är komiskt med anonym (.) är att det kom en hel bok av påståenden och analyser om min person. Rätt roande när det klagas på hobbypsykologer.

Om du nu är så utbildad som du påstår borde du väl veta att även terapeuter och psykologer kan färgas av sina egna tidigare upplevelser. En utbildning gör dig inte till en robot som är konstant objektivt i alla lägen.
Svar på tråden Uppge fel pappa