Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Uppge fel pappa

Anonym (.) skrev 2021-08-28 17:06:09 följande:
    Man ställer inte sådana diagnoser genom att "läsa på lite".
    Det är en oerhört komplex diagnos som tar tid och kunskap för att ställa.
    Rättspsyk brukar kunna ställa den efter deras utredningar men du lär knappast skaffat dig den kompetensen genom att "läsa på lite om misshandel".

Du har blivit gravid med en skitstövel helt enkelt. En vanlig skitstövel.

Ärligt. Den som sätter hobbydiagnoser och spyr ur sig att andra ska "läsa på lite" är inte mycket bättre själva. Det tyder nämligen på en grandios inställning. (Något som är vanligt hos de som är klassiska psykopater).
    Om det är någon som kan ställa en diagnos på en psykopat så är det en människa som levt med eländet i flera år. Resten kommer bara tycka att han är trevlig.
  • Miss Skywalker
    Anonym (.) skrev 2021-08-28 19:23:06 följande:
    Nej det är det definitivt inte.
    Vanliga människor som lever/levt med vanliuga skitstövlar "läser på lite" på internet, på bloggar och andra sajter som har högst ovetenskaplig "information" som alltid bygger på känslomässig geggamoja och aldrig fakta.

Lekmän ska och kan aldrig ställa diagnoser. Speciellt inte efter de har ett känslomässigt engagemang.

Det är skillnad på känslor och fakta helt enkelt. Och så svårt är det väl inte att inse det, eller?
    Det är tydligt att du inte vet något om detta. Kom tillbaka när du levt med en människa som har en personlighetstörning i flera år så ska vi se om du tycker att det är omöjligt att ställa en diagnos.
  • Miss Skywalker
    Anonym (.) skrev 2021-08-28 19:41:17 följande:
    Vill du bli behandlad och få diagnoser av någon som "levt med någon" med vilket besvär det än är, som har "läst på lite"?
    De är ju kapabla att ställa mycket svåra och komplexa diagnoser enligt dig.
    Är du deprimerad eller har cancer spelar ingen roll så länge man har erfarenhet som anhörig och "läst på lite".

Du märker själv hur absurt det är.
    Varför tjatar du om ?läst på lite??
  • Miss Skywalker
    Anonym (.) skrev 2021-08-29 18:50:36 följande:
    Så du tror på allvar att alla som delar erfarenhet har samma åsikt.

Sorry men du vet inte ett skit om mig. Det som däremot är extremt tydligt är att du är riktigt okunnig om de mekanismer som ligger bakom ett dysfunktionellt förhållande. Kliar inte din tätstickade offerkofta något alldeles förfärligt?

Sanningen är att "psykopati" är något mycket komplext man inte kan ställa bara för att man levt ihop med en skitstövel. Det enda din vilja att som anhörig sätta diverse diagnoser är att du visar att du är totalt okunnig.
    Som grädde på moset förstör du för alla som verkligen lever ihop med alldeles riktiga och diagnostiserade psykopater. Du förstör genom att som googlepsykiatriker slänger omkring dig diagnoser du inte begriper dig på och det urvattnar allvaret i diagnosen.

Det är det du vill antar jag, förstöra och förringa de som verkligen har erfarenhet av riktiga psykopater.
    Starkt jobbat hööru. Hoppas verkligen att du är stolt över dig själv.
    Miss Skywalker skrev 2021-08-28 22:56:38 följande:
    Varför tjatar du om läst på lite?
    För att det är det du har gjort. Läst på lite. Att leva tillsammans med en skitstövel gör dig inte till expert på området.

Komiskt skrivet av någon som rapar ur sig så mycket sura uppstötningar om andra..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Men...) skrev 2021-08-30 00:44:11 följande:
    Men hon har helt rätt! Här är en till som tröttnat på hobbypsykologer. Så gott som varenda kvinna som levt i någon form av våldsam relation sätter den diagnosen på sitt ex. En skitstövel är en skitstövel utan att för den delen behöva vara psykopat. I mitt arbete har jag mött många skitstövlar och misshandlade kvinnor men få av dem är psykopater. Och hur vet jag det? Jag har en rätt bra kännedom och erfarenhet av psykopati både genom utbildning men framför allt genom min uppväxt med en pappa med den diagnosen. Därför håller jag med anonym (.) till fullo.

Komiskt att du motsäger dig själv.
    Att det finns många hobbypsykologer som bara träffat en skitstövel utesluter inte att det finns de som levt många år med riktiga psykopater/narcissister.

Hur vet jag det? Jag är högskoleutbildad inom psykologi MEN som du själv skrev ?framförallt? genom uppväxt med en narcissistisk förälder. Du hävdar precis som jag att de som levt länge med dessa människor kan avgöra det bättre än någon med utbildning.

Det som är komiskt med anonym (.) är att det kom en hel bok av påståenden och analyser om min person. Rätt roande när det klagas på hobbypsykologer.

• Miss Skywalker
    Anonym (va?) skrev 2021-08-30 01:06:35 följande:
    Nä men.. inte kan du väl förvänta dig att folk på FL ska kunna tänka objektivt och rationellt när det gäller män...Drömmer

Så funkar det inte på FL, här funkar det såhär.... Om någon man gjort något dumt mot dig någon gång i ditt liv så ger det dig automatiskt rätt att utgå ifrån att alla män på planeten är psykopater.
    Vem pratar om män? Personlighetsstörningar finns inom båda könen.
  • Miss Skywalker
    Anonym (va?) skrev 2021-08-30 11:14:40 följande:
    Absolut, och då är det ju kanske jävligt dumt att låta sina egna tidigare upplevelser färga ens syn på ett visst kön för det kan ju knappast kallas för en objektiv bedömning, eller hur?

Om man inte själv fattar att man är väldigt färgad av sina tidigare upplevelser och dessutom saknar alla slags utbildning och därmed totalt olämplig att ställa tvärsäkra diagnoser på andra människor så borde man kanske jobba lite med sin självinsikt?
    Men vem har pratat om kön här? Det är ju bara du som gör det?
  • Miss Skywalker
    Anonym (va?) skrev 2021-08-30 11:17:25 följande:
    Om du nu är så utbildad som du påstår borde du väl veta att även terapeuter och psykologer kan färgas av sina egna tidigare upplevelser. En utbildning gör dig inte till en robot som är konstant objektivt i alla lägen.
    Läser du ens? Det har jag aldrig påstått. 
Svar på tråden Uppge fel pappa