Inlägg från: Anonym (Ska inte!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ska inte!!)

Uppge fel pappa

Jag ska inte göra detta men är nyfiken om det är möjligt i praktiken. Jag är gravid med en psykopat, han vet att han är pappan och att jag ska göra abort meeeen säg att en vän skulle skriva sig som pappa till barnet, är det möjligt eller vad har pappan för rätt i detta? Kan han kräva faderskapstest?

• Svar på tråden Uppge fel pappa
  • Anonym (Ska inte!!)
    Anonym (Lollo) skrev 2021-08-28 08:34:44 följande:

Hur kan han veta att han är pappan ?Det kan han ju inte veta säkert.

Han vet att min mens var sen och att jag plussat. Detta barn är inte till av ett "misstag" men han slog mig efter jag plussat så jag har lämnat förhållandet och tanken är abort hur ont det än gör.
  • Anonym (Ska inte!!)
    Anonym (Otto) skrev 2021-08-28 09:20:59 följande:

Frågan är kanske snarare varför man blir gravid med en psykopat. Snacka om att riskera att skitgener förs vidare för framtiden.

Läs på lite om psykisk misshandel och psykopater sen är du välkommen tillbaka.

Men du har en poäng, man kanske inte ska föra generna vidare vilket inte är tanken heller om du läser tråden.
  • Anonym (Ska inte!!)
    Anonym (Lollo) skrev 2021-08-28 09:08:30 följande:

Han vet inte vad du har gjort.Vad ska du göra nu?Akta honom om han är farlig.Klipp kontakten.

Jag har som sagt lämnat honom och försöker nu gå vidare. Har folk som stöttar mig och han vet att jag har folk som skylla backa upp mig om han rörde mig mer så han håller sig på avstånd.
  • Anonym (Ska inte!!)
    Anonym (Nix) skrev 2021-08-28 09:21:54 följande:

Svaret är nej. Socialnämnden har en skyldighet att fastställa faderskap så länge ingen far finns men de har inga befogenheter om ett registrerat faderskap ifrågasätts av utomstående. Om en man (din vän) bekräftar faderskapet och faderskapet fastställs så är det så oavsett om det är rätt eller fel. Giltigheten kan bara utmanas av den registrerade fadern (vännen), modern, eller barnet självt (som myndig eller genom ombud utsett av domstol). En utomstående man kan aldrig väcka talan för att ogiltigförklara någon annans faderskapserkännande. Socialnämnden kan bara på frivillig väg uppmana parterna att göra faderskapstest.

Det var just det där lite jag tänkte på om X säger nu att han är pappa och skriver på papper om mitt ex då skulle kunna komma och hävda att han är pappan när bebisen sen kommit och kräva faderskapstest eller om socialnämnden nöjer sig med att en säger att han är pappan.
  • Anonym (Ska inte!!)
    Anonym (L) skrev 2021-08-28 10:37:25 följande:

Jag undrar om den här pappan verkligen är en psykopat eller om det är något du slänger ur dig för att du är upprörd.

Du själv låter inte heller helt frisk. Du säger att du inte ska göra detta men ändå undrar du hur det går till i praktiken. Låter ju rätt misstänksamt.

Nej han är psykopat och därför jag lämnar. Om det inte är för både du och jag vill vara anonyma så hade jag kunnat berätta.

Jag kommer inte göra detta, har du aldrig lekt med tankar som inte är okej?
Svar på tråden Uppge fel pappa