Utseendefixerad
Jag har stora issues med mitt eget utseende. Jag håller på med det varje dag och lägger enormt mycket tid och tankar på det.
, obs! Jag är 35 år och tvåbarnsmamma.
När jag lägger ut en bild på instagram eller Facebook så tycker jag att jag är fin på bilen men det blir samma visa varje gång, jag får panik efter ett tag när jag tittar på bilden och tycker jag är groteskt ful! Jag gör samma misstag varje gång! Jag får riktig ångest att jag lagt ut den,
Känner någon igen sig i detta????
Jag har lagt ner så mkt tid på mitt utseende att jag längre inte har någon uppfattning om hur jag ser ut så jag svajar mellan fin och groteskt fin sååå många gånger.
Detta är inget man kan få hjälp med över ett forum, skulle jag tro. Låter mer som om du behöver någon person att prata med. Har du pratat med en psykolog tidigare?
Dina närstående kan också vara ett bra stöd så gott det går.
Du får jättegärna skriva här också, det var inte så att jag menade att du inte får det. Jag syftade mer på att detta låter som om du behöver en psykolog att prata med.
Hur var det under tonåren, där man kanske börjar intressera sig för kärlek. Vart du alltid utanför eller kände att dina tjejvänner fick all uppmärksamhet och/eller att dessa verkade alltid ha de ''bästa'' kläderna i kombination med ''bästa'' sättet att sminka sig, fixa håret m.m.
Ibland kan det kännas skönt, skulle jag tro, om man förstod själv varför man är så som man är. Ett exempel att man kanske blivit en ångestfylld person för sitt utseende, för att man varit med om något jobbigt.