Inlägg från: Anonym (Martin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Martin)

    Stalkade mitt ex

    Anonym (kär) skrev 2022-01-15 19:40:54 följande:
    Man går till en terapeut. Tror inte att du kan lösa detta på egen hand.
    Gått till psykologer i fem år. Hjälper inte.

    Enda som får mig att må ok är tron att mitt ex fått en kille som behandlar henne bättre än mig.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Mman) skrev 2022-01-15 22:37:24 följande:
    Som jag skrev i mitt inlägg ovan, inse att världen inte kretsar kring dig, inse att hennes värld inte heller kretsar kring dig. Det låter kanske hårt men precis så är det och hon mår.varken till eller från pga något du gjorde för fem år sedan.
    Jag förstår att inte världen kretsar runt mig. Men tänka att hon har hittat en fin omtänksam kille som behandlar henne bättre än vad gjorde gör att jag orkar ta mig igenom dagen.  
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Lugn nu) skrev 2022-01-15 23:14:50 följande:
    Du acceptera det jobbiga som hände och erkänner dina misstag .Sen förlåter du dig själv .Och hör aldrig mera av dig till henne.Sen börjar du tänka på din egen framtid och mående .
    Min framtid är vara i nuet i tron att gått bra för mitt ex. 
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Happymeal) skrev 2022-01-15 23:12:24 följande:

    Jag var ett riktigt svin mot en av mina pojkvänner en gång i tiden. Alltså på riktigt. Jag slog honom, var otrogen, kontrollerade honom osv. Fruktansvärt skrämmande beteende. Jag visste att det jag gjorde och hade gjort var fel, men inte riktigt fullt ut. Turligt nog hittade jag senare en kille som gjorde samma mot mig och då trillade polletten ner helt och fullt.

    En dag, några år senare, ringde jag upp honom och var snabb med att säga att jag bara ville be om ursäkt. Jag hade gråtit många kvällar och legat sömnlös pga vad jag utsatte honom för. I efterhand fick jag höra att han efter samtalet hade blivit så lättad. Och det verkligen gjorde mig så innerligt glad.

    Jag var ung och hade vuxit upp med den våldsamma synen på relationer samt bar på mycket egna sorger som gjorde att jag tog ut det på en annan människa - absolut ingen ursäkt men en förklaring. Aldrig någonsin betett mig så igen och jag kan för mitt liv inte förstå hur jag en gång tyckte mig ha anledningar att behandla en annan människa så.

    Med andra ord, jag vet inte exakt vad du gjort, men jag vet inte om någon skulle bli ledsen över att höra ett förlåt. Sen finns det såklart dem som kanske inte visar det men det blir iaf inte värre av att den som har skulden faktiskt tar på sig den.


    Så bra att du kontaktade ditt ex och bad om ursäkt.  Vad bra att han godtog din ursäkt. 

    Mvh 
    Martin 
  • Anonym (Martin)

    Hon har pojkvän. Jag kan släppa mina tankar om henne då. 

    Jag ska fokusera på mig och mitt liv. Kommer aldrig ha en ny flickvän. 

  • Anonym (Martin)

    För jag tänker inte spilla mitt liv på en kvinna jag inte älskar. Av alla människor som jag mött eller sett i mitt liv är endast en person som attraherat mig. 

  • Anonym (Martin)
    Jag har insett att det inte var rätt att oroa mig över om mitt ex har fått en ny partner eller inte, eftersom det inte är min ensak.
    Vad jag ska göra med mitt liv vet jag inte. Det enda jag vet är att jag varken vill eller kan ha en ny partner. Det känns inte rätt att vara tillsammans med någon annan. Anledningen till detta är att jag inte hade valt att vara tillsammans med denne  om jag fick välja vem jag vill i hela världen. Det skulle inte vara rättvist att inleda en relation med någon på sådana grunder. Jag försöker inte ens.
    Jag ägnar all min vakna tid åt att försöka förlåta mig själv för att jag handlade som jag gjorde och för att jag krossade mina drömmar om barn, att ha en pojkvän och så vidare. Det är inte lätt, men jag har inget annat val än att försöka.
  • Anonym (Martin)
    Wolfdog skrev 2023-07-29 14:59:16 följande:
    Allt det du gör handlar om oerfarenhet... 

    Det här är du i princip när du springer runt. "Buhu huuu, buhu huuuu, det måste vara något grovt allvarligt fel på mig. buhu huuu! Nej, håll er borta! inte nu! " 

    Vad som hände var att du hade vad jag antar, din första "encounter"/Förhållande med en tjej? Sen tog det slut och du skötte det lite dåligt..

    Och sen hände inget mer.. Livet gick vidare, saker glömdes bort och blev förlåtet. Hon har skaffat sig en ny.. 

    Det är slut, och det börjar ett nytt kapitel i ditt liv nu...

    Sanningen är att människor gör fel hela tiden, och faktiskt är det en bra lärdom. För ingen är född perfekt.. De som blir proffs här i livet.. Basketspelare, wallstreet miljardärer, ja vem som helst.. Dom gör fel hela jävla tiden, sen så korrigerar dom sitt beteende och tar bort det som blev fel tills det blir rätt. 

    Faktum är att att vi människor lär oss mer utav att göra fel, än när vi gör rätt..

    Så att du gjorde fel nu det var bara ett steg i rätt riktning.. Om du tänker efter.. Vill du vara tillsammans med någon som inte ens vill vara med dig? Nej, det är klart du inte vill. Så du kan släppa det här nu och börja pröva något nytt... 

    Lösningen är inte att aldrig mera ha förhållande. Där din ursäkt verkar vara att det "fungerar ju inte, jag blir en stalker och det kan vara farligt".. 

    Lösningen är att försöka ha förhållanden med minst 50 brudar. Så stalking utav en enda brud inte ens är något alternativ.... 

    Förmodligen har du tankar om att livet går ut på att gifta sig med en person, skaffa barn och sedan spendera hela ens liv på familjeliv.
    Men verkligheten är att de flesta förhållanden enbart håller i några månader, och sedan hittar någon en annan, eller man separerar för att man bråkar för mycket, inte passar ihop, och sen går båda vidare med sitt liv...

    Så du borde inte tänka att du ska hitta rätt person och sedan gifta dig.. Du borde tänka att du ska träffa 500 personer och starta ett förhållande, och sedan gifta dig och skaffa barn med den enda där det känns rätt...

    Det är en mycket bättre livsåskådning. Då slösar man inte tid på att trakassera någon människa som har andra planer. Då fokuserar man istället på att hitta rätt person i sitt eget liv.
    Tack för ditt inlägg. Jag kan dock inte ha en ny partner. Jag har tänkt hela mitt liv att jag endast vill kyssa om jag är säker på att jag kommer älska denne resten av mitt liv. Jag har av den anledningen bara kysst två personer i mitt liv.  Efter person nummer två hade jag så dåligt samvete då jag kysste trots att jag visste att jag inte älskade henne. Detta gör jag inte om igen.
  • Anonym (Martin)
    Wolfdog skrev 2023-07-30 18:26:30 följande:
    Så du ska ta livs tips ifrån en 4 eller 8 åring? 

    Jag antar att det var i den åldern du bestämde dig för att du ska hitta din soulmate och bli kysst? 

    Jag kan säga såhär.. Jag hoppades också på en soulmate när jag var liten, men jag börjar förstå nu att den tanken var naiv.. Varenda brud man har träffat på i livet har liksom inte varit riktigt mogen för det vuxna livet. Och jag ger mig fan på att typ 60% av dem har ljugit på ett eller annat sätt eller varit otrogen mot en.. 

    Det är ingenting man fattar när man är femåring.. 

    Så ett vuxet sätt att se på det är att du ska plöja en massa brudar nu.. Och dejtar du 100 så kanske du hittar en som verkligen är värd att fria till, and if you find her, go for it.. 

    Men det är ingenting som kommer hända bara för att du med en femårings naivitet sitter och "väntar på det". 

    För att hitta en diamant så måste man gräva igenom lite skit.. 
    Och du vill dessutom ha lite erfarenhet den dagen som du hittar henne. För annars är det risk att du gör bort dig och förlorar henne direkt..

    Det var det du gjorde nu.. Du har liksom inte lärt dig än.... att du vinner ingenting på en massa fåniga "romantiska gester" eller att dom blir avtända utav kontrollbehov och stalking. 
    Jag väntar inte på det eftersom jag genom mina handlingar tog ifrån mig drömmen. Jag tar konserverna av mina handlingar. Det är en stor sorg. Min största sorg är dock att jag, genom mina handlingar, inte får se mitt ex lycklig med den hon verkligen älskar. Hon brukade nämligen säga att hon skulle byta ut mig en dag mot någon annan.

    Hade varit vackert att få se hennes dröm slå in. 
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-07-30 20:29:57 följande:
    Det du skriver låter inte friskt. Vad säger din psykolog om den här typen av tankar?
    Hon säger att det finns fler fiskar i sjön och att jag ska gå vidare.

    Jag ser det som ett straff att vara tillsammans med någon jag inte älskar och följer därför inte hennes råd. Min psykolog tycker att det är sorgligt men börjat acceptera att jag är som jag är.
Svar på tråden Stalkade mitt ex