Anonym (Suck) skrev 2021-08-26 11:22:22 följande:
Japp, så enkelt är det. Gilla läget eller flytta.
Låt oss bena ut det här då.
Nej, man får så klart inte väsnas hur mycket som helst oavsett tid på dygnet men frågan är om det är vanliga familjeljud eller verkligen störande. Antagligen räknas det som vanliga ljud man får stå ut med i flerfamiljshus.
Den där vidriga stanken du pratar om, vad är det? Matos? Parfym? Cigarettrök? Tyvärr nånting man oftast bara får stå ut med också.
Jag tror inte de får plats 50 pers i en enda lägenhet men ok. Man får bjuda hem exakt hur många man vill på middag. Det har ingen annan med att göra.
De röker trots rökförbud, ja det är nåt du borde kunna ta upp med hyresvärden. Svårt att bevisa däremot, man får ju inte fota och filma privatpersoner hur som helst, enligt lag.
De stjäl cyklar. Har du bevis...? Kontakta polisen i så fall, annars är det ord mot ord och inget att göra åt.
Ingen annan får plats med sina cyklar. Tough shit, så kan det vara när man bor många på samma ställe. Fråga hyresvärden om de kan ställa dit fler cykelställ, men jag skulle inte räkna med det.
Sopdykning, olagligt såvitt jag vet men samma där, om du har bevis gå till polis. Annars inget du kan göra mycket åt.
De kallar småflickorna horor, deras egna barn eller andras...? Svårt att göra nåt åt att folk säger elaka saker. Du kan ju försöka dig på en orosanmälan om det är deras egna barn men det kommer inte heller leda nånvart antagligen.
Sa jag att de inte var jobbiga eller....?
Jag antar att du också är typen som tycker att mobboffer ska flytta på sig....? Förslag på vart vi ska flytta i bostadsbristen?
Det är inte normala ljud. De skriker och bråkar så att securitas kommit flera gånger. En gång ringde en granne polisen eftersom att hon trodde att det var slagsmål där inne. Det är otroligt illa. Värden var hemskt förstående tills de var där och pratade med grannarna för femte gången, sedan pallade de inte mer och de måste ha med en tolk varje gång och det gissar jag att de inte vill betala.
Vi har tagit upp rökförbudet MED bildbevis. Inget händer trots att en(annars skötsam) granne tidigare fått flytta för att han sker i rökförbudet.
Stanken undrar vi också vad det är... Hela trapphuset stinker om de så bara gått in eller ut. De har ständigt fönsterna öppna och det stank ända till parkeringen trots att det var 10 minus ute. Plus deras speciella mat, men den kan jag ta.
Jo, vi har räknat. Ena gången räknade vi upp till 50 när de samlades utanför.
Jag tvivlar starkt på att någon som inte verkar jobba har råd med en ny cykel(eller använd snarare) flera gånger i veckan. Det fattar du med. De pallar inte ens med att slänga de cyklar de inte använder. En granne erbjöd sig till och med att lära dem att laga punkor, men språket satte stopp. Tough shit, ja det är bara vi skötsamma som får maka på oss. Självklart.
Sopdykningen tyckte värden var bra(antar att de inte bor här och tvingas ta i samma handtag som dessa äckel), då var det ju mindre för sopgubbarna att ta hand om.
Våra småflickor såklart. Fast på arabiska så flickorna fattar inte vad det betyder ön, men det gör det inte mer okej. Deras yngsta är 17, soc lär inte ingripa. Men det var ju fint att höra att du tycker att det inte är nån stor grej att kalla småflickor hora.