Inlägg från: Caitline35 |Visa alla inlägg
  • Caitline35

Hjälp! Flytta ihop eller inte.

Är tillsammans med en man jag älskar. Han bor 12 mil ifrån mig ute på landet. Jag i en mindre stad. Var inte planerat att bli kär i denna man men jag föll pladask. Han vill att jag ska flytta till honom inom några år. (Han är ej flyttbar men jag är det.) Han ser fram emot familjeliv och gemensamt barn. Jag har tre barn sen tidigare. Vi trivs bra där vi bor nu. Barnen har nära till allt. Flytt till landet innebär avstånd och skjutsande. Plus avstånd till min släkt.

Jag vill leva tillsammans men samtidigt så osäker på hur barnen främst ska trivas med en sådan omställning. Snälla, ni som flyttat från samhälle/stad ut på landet, hur tog era barn den nya omställningen?

• Svar på tråden Hjälp! Flytta ihop eller inte.
  • Caitline35
    Anonym (Aldrig) skrev 2021-08-25 23:08:00 följande:

Jag undrar liksom andra hur du kan kalla dig flyttbar? Jag har en särbo tills alla barn flyttat hemifrån. Tycker att den lösningen verkar funka bäst faktiskt både i min omgivning och av allt man kan läsa om bonusfamiljer här.

Skulle man inte kunna vara flyttbar för att man har barn? Då skulle inga nya familjekonstellationer kunna bildas.
  • Caitline35
    Anonym (3 barn mot 1) skrev 2021-08-25 23:59:33 följande:

Du påpekar ju själv vilka problem som skulle komma med en flytt för dina barn. Finns det överhuvud taget någon/några fördelar som kan balansera upp deras nya tillvaro?

Och sedan skriver du att det är din nya kärlek som vill ha samboskap och ett gemensamt barn. För mig känns det som att dina tre barn får offra mycket för att dig och din framtida familj.

Finns absolut fördelar då både jag och barnen har en dröm om att bo på landet. De önskar sig djur vi inte har möjlighet att ha i en lägenhet. Barnen gillar min pojkvän och de går bra ihop. Barnens pappa valde tidigt att inte vara en del av oss så min pojkvän är den enda "pappan" de har.

Det jag ville med mitt inlägg var att få ta del av andras erfarenheter kring en flytt som innebar omställning i vardagen då jag vill barnens bästa.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1.5 år. Vi båda önskar samboliv och tillökning. Men jag kastar mig inte in i något utan det ska kännas rätt. Hade jag inte haft barn så skulle jag inte tvekat att flyttat. Då hade vi redan varit sambos nu och kanske en bebis på g.
  • Caitline35

Skönt att höra att det inte bara är negativt med flytt. Min tanke är att flyttar vi så träffar vi släkt och vänner en eller två helger i månaden. Det tar lite mer än 1.5 timme att åka.

Det finns skola nära pojkvännens hus med skolbuss. Det är ca 15 min till närmsta stad. Så det är inte ödemarken det handlar om. Men det är klart att jag funderar över hur omställningen skulle fungera för barnen och ville därför ha erfarenheter av andra föräldrar som har flyttat. Inte en massa åsikter och tycken utan som sagt erfarenheter av egen flytt. Det borde jag självklart ha förtydligat i mitt inlägg.

Svar på tråden Hjälp! Flytta ihop eller inte.