BF maj 2022
Tips är att ladda ner någon app som t ex preglife där står det bra fakta vecka för vecka! Jag har också följt på youtube en kvinna från england som lagt upp vecka för vecka bra videos, sök på "channel mum" så hittar du.
Tips är att ladda ner någon app som t ex preglife där står det bra fakta vecka för vecka! Jag har också följt på youtube en kvinna från england som lagt upp vecka för vecka bra videos, sök på "channel mum" så hittar du.
Nu fick jag mitt inskrivningssamtal första veckan i oktober, när jag är i v. 8+6, barnmorskan sa att de brukar ta första besöket från v.8 men de känns sent. Vill bara att tiden ska gå nu, jobbar mestadels hemifrån och har en ganska lugn period på jobbet nu så dagarna går inte fort. Någon som har tips på att få tiden att gå? (Utan att fokusera för mycket på graviditeten).
Även Good mythical morning är riktigt roligt, se har ofta mattester, blind tests osv :D
Jag tror att mitt inskrivningssamtal är ett hälsosamtal, eller något kombinerat kanske, de är iallafall första gången jag kommer besöka barnmorskan. Nu går de ju att googla allt så jag behöver ju inte så mycket information redan men de känns lite "ensamt" att vara gravid i början utan att besöka någon mottagning, men jag hoppas tiden går fort och framförallt att jag fortfarande är gravid då!
Tack för alla tips!
Ja men precis, är så tacksam för det här forumet, har aldrig tidigare "hängt" här eller på liknande och trodde väl aldrig att jag skulle göra det, men är så glad att jag gör det nu och att kunna ventilera allt som har med graviditeten att göra. Har ju min sambo men tror inte han förstår oron osv och jag har inte berättat för någon annan än heller.
Jag hade planer på det då v. 12 känns så avlägset, bokade in ett UL i v.11+6 nu som en säkerhet ifall vi inte får något UL inbokat av barnmorskan innan v. 18 eller så, osäker hur det ser ut i Stockholm om man får göra KUB eller inte (under 35 år).
Läste lite om det nu, om vi inte får göra KUBtest via regionen så kommer vi nog att gå vidare och göra det privat. Jag är under 35 också, men vill gärna göra testet
Ja jag hörde av en vän som är gravid att man får göra det i Stockholm men att iallafall under sommaren hade de tagit bort de pga personalbrist eller så. Nu får ju du veta snart kanske men tänker när jag går till mitt samtal är jag redan i v 9+0 nästan och då kanske de är jättesvårt boka in ett UL inom kommande veckor, om många andra bokar in privat. Men hoppas vi får göra det via regionen :) återkom gärna sen när du har varit på ditt hälsosamtal om du har mer info :)
Tack så mycket!
Är inte hundra på hur man räknar men det verkar som att det blir runt 11 maj.
Är det någon som lider av halsbränna? Jag har det varje dag från lunch till kväll. Varit jätteförsiktig med att inte äta mat som ska förvärra men det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig :(
Nu har jag bokat in ett tidigt ultraljud i v 8+4, samma vecka har vi vårt första besök hos barnmorskan, allt detta i början av oktober så nu vill jag bara att tiden ska få fort tills dess. Har känt av mindre symtom sen igår så blir lite orolig, men vill försöka att bara leva på och hoppas på det bästa fram tills vi ska på UL.
Har ni andra symptom som kommer och går lite eller är finns de ett mönster?