• Tecum

Varför vill hon aldrig ha sex?

Anonym (Maja) skrev 2021-08-21 12:41:18 följande:
    Alltså jag fattar inte sånt här. Ni är ändå unga (sexuellt menar jag - få män på 41 år har ju svårt med potensen och få kvinnor har ju blivit "klimakterietorra" vid 41), ni har ETT barn som inte är SÅ liten att det skulle gå att skylla på trötthet i småbarnsträsket, även om ni jobbar heltid så lär ju knappast hela livet vara ett enda stort stressmoment gissar jag.

Så jag förstår verkligen inte hur så många par verkar hamna där ni är? Hur kan sex vara så lågprioriterat? Jag får nästan panik om vi inte fått till det på två veckor, för då saknar jag den där närhetskänslan och VIkänslan med min man som det ger. Utöver att förstås sakna själva sexet också, mycket trevligt det med smile1.gif Och då har vi ändå 4 barn under 6 år, jobb, stort hem att ha hand om, barnens och våra aktiviteter o.s.v. Så jag förstår bara inte hur par med er ändå ganska "enkla" tillvaro kan tappa sexbiten så!?

Mitt förslag är att ni träffar en sexolog och går i parterapi. Givet är att ni tar bort tid från dina aktiviteter för det... Hittar ni ingen lösning bör ni gå skilda vägar. Eller kanske inleda ett öppet förhållande?
    Bra inlägg, jag tänker i samma banor. Som du säger finns det inga yttre faktorer som förklarar denna ständiga brist på lust som kommer fram i en massa trådar. Utseende eller brist på träning har i allmänhet inget med saken att göra.
    Min teori är att det finns väldigt många personer som har låg sexlust, betydligt fler än man tror och av bägge kön. Sex används omedvetet som medel att "fånga" en person av motsatt kön. När väl relationen är trygg och etablerad går man ner till normaltillstånd, alltså låg eller obefintlig sexlust. Med slitningar och minst en olycklig person som följd.

Tror knappt att en sexolog kan prata fram lusten, i synnerhet inte när den ene, som i detta fall, inte ser problemet. Tyvärr är det separation som gäller.
  • Tecum
    Anonym (En teori) skrev 2021-08-22 20:10:45 följande:
    Du kanske är bra på alla sätt förutom i sängen..
    Så tolkar jag det..verkar ju inte som om din historik förtäljer att de längtar ihjäl sig efter dig sexuellt.
    Inget illa menat..
    FL i ett nötskal, allt är mannens fel, alltid...

Du har inte funderar över varför tjejen vill ha ett till barn och gifta sig med denna "dåliga älskare"?
  • Tecum
    Anonym (Kvinna 42) skrev 2021-08-22 21:23:39 följande:
    Att vara dålig älskare kan ju faktiskt vara sant på ett sätt. Men det behöver inte vara katastrofalt bara för det. Det kna ju handla om att man vill ha det på olika sätt, inte riktigt lyssnar på varandra, dålig kommunikation, inkörda rutiner man inte riktigt vet hur man ska förändra etc.. Sexet som sådant kan vara väldigt bra när det väl funkar så det är ju inte han som man det är fel på utan deras gemensamma sexliv.
    Samt att uteblivet sex kan vara ett symtom på att andra saker inte riktigt funkar som det ska i förhållandet eller i livspusslet.
    Och ändå kan man vilja gifta sig och vara jättekär.
    Javisst, om sex är viktigt även för kvinnan och hon upplever maken som en dålig älskare men bra för övrigt, då gör hon givetvis det hon kan för att de ska bli mer kompatibla i sängen. Kommunikation kallas det. Men intrycket är att hon inte bryr sig, sex är ointressant när relationen är etablerad och barn fötts. Oavsett hur bra eller dålig han är i sängen.
    Dessutom är sannolikheten hög att en man som gärna vill ha mer sex också är lyhörd för vad hans kvinna njuter av.
  • Tecum
    Anonym (En teori) skrev 2021-08-23 00:05:09 följande:
    Hahaha vilken slutledningsförmåga..
    Du tror inte att hon känner sig nöjd med allt det andra då och det kan va det som gör att hon vill ha barn. Tror du att man skaffar ett barn pga att killen är bra i sängen..väx upp..
    Haha, du har missat ungefär allt som skrivits i tråden, det är iofs en prestation i sig

För det första är det du och Kvinna42 som antyder att TS är en dålig älskare, inte jag, och ger det en betydelse. Om du läser mitt inlägg #11 igen skriver jag att det inte är viktigt för TS` kvinna hur han är i sängen då hon gillar hans övriga egenskaper. För det andra är orsaken till att hon inte uppskattar hans sex är att hon inte är intresserad längre. Om hon varit det hade hon agerat för att förbättra läget, eller åtminstone inte velat gifta sig.

Läs också #16 där skribenten förklarar hur det funkar för vissa kvinnor. För det är faktiskt så, hör och häpna, att det inte alltid är mannens fel! 
Svar på tråden Varför vill hon aldrig ha sex?