Inlägg från: Anonym (Husfar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Husfar)

Hur får man tvätten att lukta gott

Häng tvätten på tork utomhus och strunta i sköljmedel.

• Anonym (Husfar)
    Anonym (Lägenhet?) skrev 2021-08-21 02:51:34 följande:

Övriga 9 månader, vad gör man då? De som bor i lägenhet?

9 månader är ju en kraftig överdrift. Bor man i lägenhet är man rökt. Då får man köpa nya kläder hela tiden.
  • Anonym (Husfar)
    flygrl skrev 2021-08-21 12:39:18 följande:

Varför måste man köpa nya kläder hela tiden om man bor i lägenhet?

För att kläderna ska lukta gott. Häng med lite liksom flygrl
  • Anonym (Husfar)
    flygrl skrev 2021-08-21 17:49:23 följande:

Jag bor i lägenhet och mina kläder doftar gott så har ingen anledning köpa nya kläder hela tiden. Och då är jag ändå intresserad av kläder och så. Är kanske du som inte hängt med i hur man tvättar rätt?

Men då är du säkert i ytterkanten av normalfördelningskurvan.

Att jag skulle ha fel låter alldeles för otroligt. Det har aldrig hänt mig innan.

Men visst, nån gång ska vara den första. I och för sig.
  • Anonym (Husfar)
    flygrl skrev 2021-08-21 21:28:49 följande:

Så du menar att alla som bor i lägenhet och inte ständigt köper nya kläder luktar illa? Yeah right mannen! :P

Fast...nä, du har ju aldrig haft fel innan så då har du det knappast den här gången heller. Haha jag gillar din kaxighet asså, det måste jag säga.

Asså det är ju den där normalfördelningskurvan igen. Vissa kommer lukta himmelskt och vissa kommer lukta tvättstugesurt. Nu tvivlar jag inte på att du befinner dig i den positiva änden av skalan dock.
  • Anonym (Husfar)
    Tow2Mater skrev 2021-08-21 22:37:53 följande:

Tvättstugesurheten brukar väl mest tillhöra de extrema miljönissarna som tvättar allt i 30 grader med ättika och liknande, och tror det blir rent.

Ja kanske.
Svar på tråden Hur får man tvätten att lukta gott