IVF2021 skrev 2021-08-20 18:40:27 följande:
Hej du!
Här kommer ett lite snällare och mer relevant svar. Jag har gjort två äggplock. Fått ut 21 ägg båda gångerna. Första gången blev inget befruktat. Andra blev 18 befruktade men sen föll de sakta ifrån en efter en under odlingen. Det blev 3 blastocyster kvar till frysen (och, precis som för dig, ingen till mig pga överstimulering). Jag har ingen aning om varför så många föll ifrån, men ingen har pratat om dålig äggkvalitet. Läkarna har bara varit positiva till att det blev så många till frysen.
Är 32 år gammal.
Lycka till! Det är en galen berg och dalbana, så rusta dig med tålamod och bra folk i din omgivning. Välkommen till någon av de andra IVF-trådarna för många stöttande vänner och goda tips!
Jag har inte varit otrevlig mot ts, det var ts som var otrevlig mot mig vilket du kan se om du läser vad hon skrivit. Det jag skrivit stämmer så vad är det som är otrevligt med vad jag skrivit?
Jag skrev det jag skrev av egen erfarenhet då jag själv är 39 år och gjorde en fertilitetsutredning när jag inte blev gravid efter lång tids försök, och då talade de på ivf kliniken om detta med hur avgörande äggkvaliteten och ålder är. Många går i tron om att så länge man har många ägg så är det lugnt men det stämmer inte riktigt. Gällande ivf så är åldern också en avgörande faktor för att man ska lyckas.
Läs själva:
nordicivf.se/resultat/