Anonym (E) skrev 2021-08-21 06:05:46 följande:
Kvinnor har rätt att tala om sina egna upplevelser, jag har aldrig sagt att alla upplever det lika. Män har däremot inte rätt att tala om kvinnors upplevelser, eftersom de inte vet ett skit om hur det är att vara kvinna.
Vita kan inte tala för vad färgade upplever, friska inte för handikappade/sjuka/diagnosticerade, unga för gamla osv. En grupp som inte har egna upplevelser kan och ska aldrig berätta för världen hur det är att tillhöra en annan grupp.
Han pratade inte om kvinnors upplevelser utan de problem som kan uppstå.
Du kan absolut som man eller kvinna påttala vad som är problem för gemene person av motstat kön. Det är framförallt en kunskapsfråga och personens kön i sig är inte vidare intressant.
Jag som man kan konstatera att kvinnor generellt har problem med att de stressar upp sig för struntsaker, överanvänder sociala medier och jämför sig för mycket med andra.
Jag som man och en kunnig kvinna kan konstatera att män generellt har problem med att de latar sig för mycket och lägger alldeles för mycket energi på saker som inte ger något annat än underhållning för stunden.