Anonym (Hmm) skrev 2021-08-19 22:25:22 följande:
Var skriver jag att jag inte vill ha demokrati? Än en gång, du får självklart uttala dig, men jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att uttala sig om hur andra grupper upplever sin situation. Du tycker att det är jämställt, det finns många kvinnor som inte håller med dig. Jag som kvinna skulle aldrig sitta och förklara hur män upplever samhället. Jag skulle lyssna. Det du gör nu påminner om vita som säger att det inte finns rasism. Och heterosexuella som säger att det inte finns homofobi.
Eftersom du uttrycker att jag inte ska uttala mig andra så upplever jag att du vill att jag ska hålla tyst, att säga att någon inte få säga sin åsikt är att gå emot demokratin. Men jag ber om ursäkt om jag övertolkade sina rader.
Återigen så läser du vad du vill läsa....läs om och läs rätt. Jag skriver att vi är ett jämställt land men mycket kan förstås bli bättre. Det kommer för alltid finnas situationer där någon känner sig kränkt, diskriminerad osv men då har vi lagar och regler och domstolar som ska styra upp detta. Precis som att du inte får köra för fort men det finns dom som kör för fort ändå.
Men åter till kärnfrågan så hävdar jag fortfarande att Sverige har
inga stora problem när det gäller jämställdheten. Alla människor i Sverige är helt fria att oavsett kön eller hudfärg osv skapa ett liv precis som man själv vill.