Inlägg från: z1mt0n1x |Visa alla inlägg
  • z1mt0n1x

Hyresvärden är AFK, permanent

Tjenare.

Har problem med min hyresvärd, och problemen blir allt fler. Tänkte fråga om någon vet var man kan vända sig som har lite mer jävlar-anamma än Hyresgästföreningen, för det spelar ingen roll hur många eller hur ofta folk ringer och klagar till kontoret. Dom säger OJ DÅ, ja det måste vi se över, sedan händer inget mer.

Vi har inga plåtar runt fönster, och tätnings skummet väller ut runtomkring.

En gigantisk sköldbrygga övanför fönster på balkongen ca 30x350cm där minusgrader väller in.

Flertal element (vattenburna radiatorer) som inte funkar (bla. i sovrummet).

Dörrkarmen är spräckt vid låskistan (bara att rycka i handtaget så är man inne).

Sprintarna till gångjärnen på samma dörr trillar av med tiden (bara att peta ner dom med en kniv så är man inne).

Inget fiber bredband, fast det ligger fiber i vägkorsningen omkring 15 meter från byggnaden.

Vägarna är nydligen asfalterade, och parkeringsplatsen ligger för lågt i förhållande till vägen intill, underredet på bilar slår emot kanten, och till vinter när plogbilen är ute kommer man inte kunna ta sig till jobbet utan att tappa avgasrör eller fördärva växellådan.

Denna hyresvärd har sedan tidigare fått hyres stopp av miljökontoret pga. för dåligt skött tomt med 40cm gräs, taggbuskar som hänger över gå gatorna, andra folk som inte fått sina lås fixade på flera år, svartmögel i byggnaden, och flertal andra orsaker.
    Och på detta, så har dom mage att skicka ut brev till huresgäster att man kan betala för att få en förhyrd P-plats... Dom har ju inte ens sträckade parkeringsrutor eller nummer uppsatta, inte heller några stolpar för motorvärmare/kupevärmare, för att inte tala om hur dåligt skick själva parkeringsplattan är i...

Jag och min käring är trötta på hur stället sköts, men vi känner att det spelar ingen roll hur mycket vi ringer och klagar, känns inte som att Hyresgästföreningen kan göra något heller. Jag letar efter något som har mer makt, som faktiskt kan få dom att ändra på skötseln.

Finns det något kontor eller en styrelse någonstans man kan ringa till?

• Svar på tråden Hyresvärden är AFK, permanent
  • z1mt0n1x

Jag kan också tillägga att när jag ringde in och frågade dom om vi skulle få fiber, och att kommunen asfalterat vägarna - så har vår hyresvärd aldrig fått nån information om detta.

Hur kan en hyresvärd inte få deltagande information om uppkommande grävningar och asfalteringar i området man har ca 70 hyresgäster???

• z1mt0n1x
    nytt eller gammalt skrev 2021-08-18 17:47:23 följande:

Låter som att ni borde flytta? 

Vi ska flytta, vi sparar pengar till insatsen men vi är väl ca 1 år ifrån, tyvärr.
Svar på tråden Hyresvärden är AFK, permanent