Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Snälla hjälp, otrogen sambo.

Ts...en undran bara. Jobbar hon på kontor? Hur ser era liv ut? Vanligtvis jobbar man, och när arbetsdagen är slut åker man hem. käkar middag, kollar TV (Svenssonliv).
    Är det mycket övertid eller aw, kundbesök osv? Vanligt att komma hem typ 20.00 eller senare?
    T.ex. När var hon hemma då hand i hand, kindpuss aw var. Visst fanns det möjligheter att något mer fysiskt hände då. Ett ypperligt tillfälle. Men annars. Även om det förekommer, tror inte jag det knullas så mycket på arbetstid eller på lunchrasten. Då måste det finnas ett ställe där man tror/vet att man kan få vara ifred.
    Visst, vill man, hittar man säkert tillfällen. Men har du inte märkt något?
    Varför "Jag kommer att sakna dig"? Har hon någon förklaring till det?

Jag kan hålla med många ovan som tror att mer har hänt som du inte fått reda på. 
    Frågan är bara vad. Själv skulle jag må jävligt dåligt, och hade nog inte kunna släppa det.

• Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-17 13:38:02 följande:
    Håller med utom det sista...få svar av kollegan.

Han har ingen som helst anledning att vara ärligt mot TS, tvärtom är det även i hans intresse att Ts vet så lite som möjligt. Och hans lojalitet ligger förmodligen hos henne inte hos TS. Jag tror inte TS kommer få sanningen av honom, har det hänt något så kommer han täcka upp för henne, dels för att skydda henne och dels för att själv slippa problem (tex om han själv har en partner)
    Tyvärr är nog detta santSkrikandes
  • Anonym (FYI)
    MammAmma skrev 2021-08-24 14:03:54 följande:

Hysterical bonding, kallas det. Hon har helt klart varit fysiskt otrogen och du vet knappt en bråkdel av sanningen.

Otrogna ljuger av en kombination av anledningar. De främsta är att de vill inte att det ska komma fram vilka skräpmänniskor de är, för den bilden överensstämmer inte med deras egna bild de har av sig själva. Kommer otroheten fram blir de tvungna att acceptera att denna skitmänniska är vem de är, både i sina egna och andras ögon.

De må kanske inte ha varit nöjda med relationen eller sig själva, men de har absolut ingen lust att betala priset för sina handlingar om partnern får reda på det, utan förminskar och sipprar fram sanningen och de avslöjar aldrig mer än det allra minsta de kan komma undan med. De rättfärdigar gärna detta beteende med att de inte vill såra partnern mer än nödvändigt, men detta bottnar egentligen bara i den första punkten. Samtidigt som de under otroheten blåst upp, och kanske t o m uppfunnit, alla upplevda brister och negativa sidor hos partnern, för att rättfärdiga för sig själva varför de är berättigade till att "få" vara otrogna, så att de kan sova om nätterna och se sig själva i spegeln.

Mycket möjligt, men frågan är om ts kommit fram till något mer, eller om han landat i något.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-10-01 12:59:29 följande:

Hej igen.

Jag känner bara för att skriva av mig lite, hoppas ni fortfarande kan komma med ny perspektiv. Det har varit ett helvete ett tag. Jag fick reda på att hon har kramats med sin kollega på jobbet under tiden dem skrev med varandra. Enligt henne vanliga kramar utan tafs eller kyssar. Det gjorde självklart att jag mådde ännu sämre. Vi är fortfarande tillsammans idag. Ni som skrev att det heta sexet skulle försvinna hade rätt. Kort efter att hon börjat jobba var hon som en helt annan person rent sexuellt. Det var inte förrän jag påpekade detta som hon började att förföra mig och bete sig som efter otroheten. Jag mår fortfarande skit, hon vill inte lämna mig och får panikattack när jag berättar att jag vill lämna henne. Detta gör jag inte pga barnen, ekonomi och att jag trots allt älskar henne. Men även det börjar rinna ur sanden, argumentet att det är för barnens skull och min kärlek till henne. Hon har bytt jobb, men det var inte hennes initiativ, det tog ca en månad efter hon börjat jobba. Jag hoppades att hon skulle inse det själv. Dock var hon snabb med att hitta en ny arbetsplats efter att jag förklarat hur ledsen och orolig jag var när hon jobbade. Jag tänker fruktansvärt ofta på om hon haft något sexuellt med honom, jag får bilder på när dem har sex. Detta är oönskade tankar, jag känner mig så nedvärderad och vet inte hur jag ska bli kvitt tankarna. De som jag pratat med IRL tycker att det är konstigt att två vuxna människor kramas. Vilket gör att min svartsjuka blir starkare och med det mår jag sämre och får de äckliga tankarna. Jag vet fortfarande inte hur jag ska gå vidare. Hon tar inga initiativ till att prata om det som hänt. Det känns som om hon tar mig för givet igen, vilket hon sagt att hon gjort under otroheten. Men enligt henne är hon orolig varje dag för att jag ska lämna. Jag vet inte vad mer jag ska berätta. Men har ni några frågor så försöker jag svara så gott jag kan. Till er som läst, tack från botten av ett sårat hjärta.

Tack för att du uppdaterade hur det ser ut numera. Tyvärr inte många som gör det.

Tyvärr håller jag med i mycket som (jaha) säger ovan. Jag tror inte du kommer att få reda på hela sanningen någonsin, så egentligen har du tre val.
    Antingen gå isär, förlåta och acceptera eller fortsätta som nu och må dåligt.

Det hon påstås ha gjort (som du fått reda på) tycker jag kanske inte är helt oförlåtligt om det stannade där, men du kommer inte att få reda på om det är allt. Förmodligen inte eftersom det tycks komma lite i taget. Och kommer du någonsin att tro på att du fått veta allt?

Har ni gått på någon terapi? Det påstås ju ibland vara bra. Har ingen erfarenhet av det själv, så jag vet inte, men kanske värt att testa.

Har du allvarliga funderingar på att gå isär om det inte blir bättre, och hur hade du reagerat på om det kom fram att dom gått hela vägen. 
  • Anonym (FYI)

Nyfiken igen på en tråd som dog.
    Hur går det ts? Har det hänt något nytt? Fått reda på mer, eller har du accepterat?

• Anonym (FYI)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-11-10 09:31:35 följande:

Det är ett ständigt helvete, det går inte en dag att jag tänker på vad hon gjort. Jag tänker tillbaka till då det hände och blir otroligt frustrerad över hennes agerande. Inte nog med att hon var otrogen utan hon hade också ett jävla driv. Jag stöttade självklart henne i allt hon gjorde då. Det var att fixa naglarna, frasarna, köpa nya kläder, tränade, bad om nya underkläder etc. Ja, hon hade ett starkt driv till att göra saker som aldrig förr.

Idag så funderar jag varje dag på om jag ska lämna henne. Vissa dagar är det inte lika intensivt och då är det "bra'" mellan oss. Jag har verkligen svårt att tro att hon inte gjort något mer än att bara kramats och skrivit med han. Dem jobbade tillsammans, på ett jobb där hon kan sluta betydligt senare och tidigare än schemat. Dem gick på AW tillsammans, dem skrev med varandra i månader. Känns ju otroligt långsökt att två vuxna människor bara kramas och att det stannar där.

Barnen, det är där som jag sagt tidigare allting skiter sig. Jag kan inte föreställa mig hur dem kommer må om jag lämnar henne, värst av allt är att jag kan inte tänka mig ett liv där jag bara får ha dem vv. Jag känner mig så otroligt liten.

Vad gäller parterapi så är det något som jag är osäker på, rädd att det skulle leda till att jag förlåter henne och att vi lägger allt bakom oss. Det vill jag inte, jag kommer aldrig unna henne den förlåtelsen, om vi separerar så ska hon åtminstone ha skuldkänslor för det hon gjort.

Jag hoppas att jag finner styrka och lämnar henne.

Var kramarna på jobbet det sista du lyckats få fram eller har det kommit mer?

Det verkar som att du mår skit och inte riktigt kommer överens med dig själv hur du skall göra. Det är ju ohållbart i längden. Men det förstår du ju själv. Från att man älskat sin partner, så förstörs det mer och mer, tills man inte älskar mer.
    Skuldkänslor tycker jag du skrivit att hon har, även om du inte tycker dig ha fått hela sanningen ännu. Det har du säkerligen inte heller fått.

Hur gärna vill du ha hela fula sanningen? Och har du tänkt över vad du vill om du får den?
    Läste en tråd för länge sedan om hur en annan gjorde som var i samma sits som du befinner dig i nu. Frun vägrade att erkänna mer än vad som var absolut nödvändigt och hur han löste det. Kommer inte riktigt ihåg, men i stora drag hände detta.

Han skrev helt enkelt ut skilsmässopapper, fyllde i dom, och signerade med sitt namn. Lade det på köksbordet tillsammans med ett papper där han skrivit.
    Hela sanningen eller skriv på skilsmässopappret!
    Sen åkte han till en kompis och svarade inte på några samtal när hon ringde.
    På kvällen åkte han hem och möttes av en rasande fru. Vände i dörren och åkte hem till kompisen igen. Svarade inte på tel.
    Nästa dag åkte han hem och mötte då en ångerfull fru som fyllt i vad som hänt.

Har letat efter original inlägget men inte hittat det, men det var bättre än mitt försök till återberättelse. Ska leta lite till.

Detta förutsätter ju att du är klar med att gå hela vägen och inte bara kommer med tomma hot.
  • Anonym (FYI)

Hittade originalet....

"Jag har varit i din sits och gjorde följande:
    Gick in på skattemyndighetens hemsida , skrev ut ansökan om äktenskapsskillnad och la på köksbordet ihop med ett blankt block på vilket jag skrivit högst upp "Sanningen och inget annat än Sanningen.
    Sedan skrev jag en liten not att du kan ringa mig när ett av pappren är ifyllt så kommer jag hem och pratar . sedan åkte jag hem till vänner och umgicks tills telefon ringde . 
    Jag åkte hem , möttes av en hysterisk fru , dock inte en bokstav på pappren så jag vände och gick igen . telefon ringde efter en timme sen kom sanningen , med tårar ånger och "Lämna mig inte snälla". Vi tog oss igenom det hela efter sju sorger och åtta bedrövelser men det fick önskad effekt  :
    En ide bara ,upp till dig .
    M.V.H. Aldrig otrogen"

• Anonym (FYI)
    Anonym (Ghost) skrev 2021-11-11 11:55:06 följande:
    Och om hon erkänner att hon verkligen haft sex med den där killen så ska ts stanna...? Nej, det tycker inte jag. Det finns bara en väg och det är ut. Ts vet nog i sitt inre vad som är sant och inte ändå. Är man beredd att jobba på relationen är det så klart en bra idé men att vara otrogen är för många oförlåtligt.
    Jo, så funkar det för mig också. Men vi är som du säkert vet olika och hur ts gör är det bara han som kan bestämma.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ghost) skrev 2021-11-11 15:30:34 följande:
    Det känns i grunden som att han vill göra slut, antagligen från nån självrespekt, men att han oroar sig för hur barnen skulle må och att det är största hindret men jag tror som sagt att de mår bättre om föräldrarna går isär, istället för att genomleva hela dramat av att föräldrarna (kanske) försöker ta sig vidare.
    Verkar gå i vågor för honom och därför hade det varit bäst för honom om han fick mer fakta om vad som hänt.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hm) skrev 2021-11-11 19:48:34 följande:

Mia verkar vara en tjej som inte har några gränser o skickar säkert naket till flera med. Ojoj sån skulle jag dumpa på plats.

Världen är så konstig, så du resonerar som att man ska kramas o skicka bilder på naket o så fast man har en man? Ojoj

Mycket hittills ogrundade fantasier där...
    Anonym (Mis) skrev 2021-11-11 20:50:17 följande:
    Jag har helt missat att hon skickat naket? Hade hon det TS? Samtidigt är steget mellan en bild och otroget ändå rätt lång. För mig personligen hade en nakenbild varit att gå över gränsen och förhållandet hade då varit över. Men jag hade ändå inte betett mig som TS. Han verkar mest vilja äga sin partner och kunna kontrollera allt.
    Känner lite så också, men ändå inget som bara kan viftas bort.
    Vi är alla olika, och menar du att du inte skulle undra om detta hände din man, och bara med en kollega.

1.  Hållit hand på väg från AW???
    2. En puss på kinden????.
    3. Några kramar. Även på jobbet.
    4. Piffar upp sig under en intensiv period.
    5. Mejlat och skickat SMS.

Detta är väl i stora drag vad ts fått reda på. Lite tunt att bryta upp en familj med barn för kan jag tycka.
    Det som talar emot att hon talar sant är att allt riktat sig till en speciell kollega??
    Då brukar det vara något lurt... "nåt mer".

Därmed inte sagt att allt det som skrivs här inte kan stämma. Många saker som tillsammans gör att man undrar vad som egentligen har hänt.
    En sådan sak tillsammans med ovan punkter är ju att hon kan sluta jobbet lite flytande. Det gör ju att om hon hade varit smart, hade hon kunnat dölja en otrohet hur lätt som helst. Ts vet ju aldrig vad hon gjort tiden mellan det att hon slutar jobbet tills hon kommer hem. Han vet ju inte när hon slutade.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ghost) skrev 2021-11-15 22:06:44 följande:
    Inte för att vara sån men hur kan du vara säker på att det bara var en puss i hissen och inte ett råhångel mot väggen med handen mellan hennes ben? Med mindre än en övervakningsvideo eller liknande som visar vad som faktiskt hände skulle jag aldrig lita på vad nån av de inblandade sa.
    Ett exempel på att tilliten är förstörd när sådana här saker kommer fram. Grejen är att man aldrig kommer att kunna lita på människan igen, även om det skulle vara sant.
  • Anonym (FYI)

Hur går det ts...Kanske dags för en ny uppdatering om du finns kvar.

• Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2022-01-05 11:59:00 följande:
    Så är det kanske för vissa men för andra är det raka motsatsen. Tanken på att ens partner knullat någon annan och allt personen gör med dig har personen gjort med någon annan oxå och att personen svikit dig, ljugit för dig och medvetet förnedrat dig gör att all slags åtrå försvinner.

Så var det iaf för mig. När min partners otrohet kom fram så föll hela den bild jag hade av henne som är schysst och ärlig person som älskade och respekterade mig och värderade vår familj. Det som återstod var en ganska ynklig, feg och falsk person som utan problem offrat mig och vår familj för några knull, så mycket var vi värda liksom...

Den här nya personen som framträtt kände jag NOLL respekt, kärlek och åtrå för och tanken på att förlora en sån person var inte alls svårt att bära. Efter några månader insåg jag att det inte fanns något kvar att kämpa för och tog ut en skilsmässa. Hade vi inte haft barn hade jag förmodligen dragit samma dag jag fick reda på det, det enda som höll mig kvar var barnen. Tanken på att vända upp och ner på deras värld och att gå miste om halva tiden med dem var inget lätt beslut.
    Likadant för mig. Förstår personligen inte hur sexlivet skulle bli bättre efter en otrohet, eller ens lika bra. Själv kunde jag inte ens ta i min partner efteråt.
    Det var helkört.
    Tangerar nästan de som fantiserar om hur häftigt det skulle vara att se sin partner knulla någon annan.      
  • Anonym (FYI)

F.ö. skulle det vara intressant med en uppdatering av ts.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2022-02-24 23:04:39 följande:

Jag skriver en uppdatering inom ett par dagar. Har verkligen försökt undvika tråden och allt vad den innebär. Tack ... <3

Ja, det skulle utan tvekan vara intressant med en uppdatering
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2022-02-24 23:04:39 följande:

Jag skriver en uppdatering inom ett par dagar. Har verkligen försökt undvika tråden och allt vad den innebär. Tack ... <3

Hur går det med den utlovade uppdateringen ts???
Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.