Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-11-10 09:31:35 följande:
Det är ett ständigt helvete, det går inte en dag att jag tänker på vad hon gjort. Jag tänker tillbaka till då det hände och blir otroligt frustrerad över hennes agerande. Inte nog med att hon var otrogen utan hon hade också ett jävla driv. Jag stöttade självklart henne i allt hon gjorde då. Det var att fixa naglarna, frasarna, köpa nya kläder, tränade, bad om nya underkläder etc. Ja, hon hade ett starkt driv till att göra saker som aldrig förr.
Idag så funderar jag varje dag på om jag ska lämna henne. Vissa dagar är det inte lika intensivt och då är det "bra'" mellan oss. Jag har verkligen svårt att tro att hon inte gjort något mer än att bara kramats och skrivit med han. Dem jobbade tillsammans, på ett jobb där hon kan sluta betydligt senare och tidigare än schemat. Dem gick på AW tillsammans, dem skrev med varandra i månader. Känns ju otroligt långsökt att två vuxna människor bara kramas och att det stannar där.
Barnen, det är där som jag sagt tidigare allting skiter sig. Jag kan inte föreställa mig hur dem kommer må om jag lämnar henne, värst av allt är att jag kan inte tänka mig ett liv där jag bara får ha dem vv. Jag känner mig så otroligt liten.
Vad gäller parterapi så är det något som jag är osäker på, rädd att det skulle leda till att jag förlåter henne och att vi lägger allt bakom oss. Det vill jag inte, jag kommer aldrig unna henne den förlåtelsen, om vi separerar så ska hon åtminstone ha skuldkänslor för det hon gjort.
Jag hoppas att jag finner styrka och lämnar henne.
Var kramarna på jobbet det sista du lyckats få fram eller har det kommit mer?
Det verkar som att du mår skit och inte riktigt kommer överens med dig själv hur du skall göra. Det är ju ohållbart i längden. Men det förstår du ju själv. Från att man älskat sin partner, så förstörs det mer och mer, tills man inte älskar mer.
Skuldkänslor tycker jag du skrivit att hon har, även om du inte tycker dig ha fått hela sanningen ännu. Det har du säkerligen inte heller fått.
Hur gärna vill du ha hela fula sanningen? Och har du tänkt över vad du vill om du får den?
Läste en tråd för länge sedan om hur en annan gjorde som var i samma sits som du befinner dig i nu. Frun vägrade att erkänna mer än vad som var absolut nödvändigt och hur han löste det. Kommer inte riktigt ihåg, men i stora drag hände detta.
Han skrev helt enkelt ut skilsmässopapper, fyllde i dom, och signerade med sitt namn. Lade det på köksbordet tillsammans med ett papper där han skrivit.
Hela sanningen eller skriv på skilsmässopappret!
Sen åkte han till en kompis och svarade inte på några samtal när hon ringde.
På kvällen åkte han hem och möttes av en rasande fru. Vände i dörren och åkte hem till kompisen igen. Svarade inte på tel.
Nästa dag åkte han hem och mötte då en ångerfull fru som fyllt i vad som hänt.
Har letat efter original inlägget men inte hittat det, men det var bättre än mitt försök till återberättelse. Ska leta lite till.
Detta förutsätter ju att du är klar med att gå hela vägen och inte bara kommer med tomma hot.