Inlägg från: GGN |Visa alla inlägg
  • GGN

Sjuk djur

Man borde absolut få rätt till obetald ledighet utan gnäll om man har veterinärintyg. Ska din katt ligga ensam och plågas och kanske dö??? Nej, det är nog till och med olagligt.

• GGN
    Guldnovan skrev 2021-08-16 16:11:25 följande:

Nej jag hoppas verkligen inget kommer ändras i framtiden så folk kan vara hemma när husdjuren är sjuka.

Oavsett om man är ensamstående eller ej. . Klarar man inte en akutsituation med sitt djur så ska man inte ha djur. Det är en av sakerna man får ta i beräkning. Jag har/har haft häst, hundar, katter och allt som flyger och kryper och sjuka djur är sånt man måste klara.

Det är extremt ovanligt att det blir såhär, tror jag. Att ett djur behöver hjälp hela dagen och att det inte finns någon som kan hjälpa. Jag bor helt själv i min stad men har en katt från ett katthem. Han har det bättre hos mig än på katthemmet, jag känner absolut inte att jag skulle ha låtit bli att ge honom ett hem för att han eventuellt skulle bli jättesjuk.
  • GGN
    Guldnovan skrev 2021-08-17 16:46:19 följande:

Jo.

Jag har haft jobb där jag är en av få i landet som kan utföra det, och en av två på min arbetsplats. Jag har ingen ersättare. Ändå hade jag fulsjukat mig för djurets skull. När jag ligger där på dödsbädden kommer ingen tacka mig för att jag offrade mitt djurs välmående för jobbet.
Svar på tråden Sjuk djur