Inlägg från: Saris93 |Visa alla inlägg
  • Saris93

Distansförhållande under graviditet

Jag misstänker att jag kan vara gravid. Till saken hör att min sambo nyligen fått veta att hans utbildning kommer att ske på plats till hösten (den har under det senaste året varit på distans maa covid19), vilket innebär att han måste flytta från vår gemensamma lägenhet till ett korridorsrum ca 80 mil bort för att slutföra sina studier. Han har ett år av kvar av sin utbildning men kommer att skriva uppsatsen på distans och vi kommer därmed åter att bo ihop när eventuellt barn föds. Däremot kommer han ju inte kunna vara särskilt närvarande under graviditeten (vi kommer troligen bara kunna ses varannan helg). Jag är lite orolig för att jag ska känna mig ensam, inte få det stöd jag behöver under eventuell graviditet eller att det ska påverka hans anknytning till barnet negativt.

Någon som har erfarenheter av distansförhållande under graviditet och kan ge några användbara tips? Vad har jag att vänta mig? Hur kan man involvera partnern i graviditeten på ett bra sätt under dessa förutsättningar?

Svar på tråden Distansförhållande under graviditet