Du som helammar - hur avlastar din partner?
Förstår inte riktigt vad du vill? Du skriver att du vill att han ska ta bebisen mer men när han erbjuder sig att göra det säger du att det inte funkar. Vad vill du att han ska göra?
Förstår inte riktigt vad du vill? Du skriver att du vill att han ska ta bebisen mer men när han erbjuder sig att göra det säger du att det inte funkar. Vad vill du att han ska göra?
Du ammar inte antar jag? Eller så har du barn som ammar väldigt sällan. Vår bebis vill amma åtminstone en gång i timmen, ibland oftare. Vi lämnar inte bebisen att gråta pga att hon inte får tutte.
Ett barn som ammar blir hungrig/ledsen/trött vill ju ha tutte. Därav kan man ju inte åka iväg för lång tid eftersom bebisen kommer vilja ha tutte. Därför måste ju partnern anpassa hur han avlastar så att man inte står där i parken med en väldigt ledsen bebis och långt hem.
Hur tänker du att man gör, kom gärna med rimliga förslag som passar någon som ammar fritt.
Var har jag skrivit att han inte får ta hand om barnet? Jsg skrev att ett förslag han hade idag inte kändes som att det funkade för en ammande bebis. Det skulle ju vara superbra om istället kunde ha bebis på bröstet och ge trygghet.
Grundidén i fri amning är att låta bebisen amma fritt på minsta signal så då låter jag inte bebisen göra hungertecken allt för länge nej, då blir det skrik tillslut och krångel vid bröstet. En partner kan ju självklart också lära sig barnets hungertecken och komma med bebisen till mamman när barnet börjar suga på händerna tex. Då kan man inte vara en kvart bort varje gång man avlastar utan kanske ute i trädgården eller max nån minut bort. Det är klart det går att få avlastning, därav min trådstart här efterfrågande hur andra som ammar fritt gör.