• Ericky

Symtom vecka 8

Jag är idag gravid i vecka 7+3. Har 12 försök bakom oss och ett missfall och är därför överlyckliga över denna graviditet <3

Jag har till en början haft yrsel, nästäppa, ömma bröst, ökar hunger och huvudvärk. Sedan en tid tillbaka har jag i princip inga symtom öht.

En del av mig känner mig lyckligt lottad över att inte ligga med huvudet i toaletten, men en stor del är också orolig för MA. Är därför nyfiken på hur vanligt det tydliga symtom. Förväntar jag mig något som långt ifrån alla känner?

Tacksam för svar <3

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Symtom vecka 8
  • Ericky

Förtydligande ; det jag undrar är alltså era symtom kring vecka 8.

• Molybden

Förstår att det är jobbigt, kan ju inte tala från egen del då jag ligger med huvudet i toan. Jag oroar mig fast jag mår dåligt. Men en bekant berättade i veckan att hans gravida fru inte haft ett enda symtom så de funderade på om hon faktiskt var gravid. Dock visade UL i v13 att allt ser bra ut för dem.

Du har inte funderat på att boka provat ultraljud för att kolla hur det står till?

• Ericky
    Molybden skrev 2021-08-15 09:12:36 följande:

Förstår att det är jobbigt, kan ju inte tala från egen del då jag ligger med huvudet i toan. Jag oroar mig fast jag mår dåligt. Men en bekant berättade i veckan att hans gravida fru inte haft ett enda symtom så de funderade på om hon faktiskt var gravid. Dock visade UL i v13 att allt ser bra ut för dem.

Du har inte funderat på att boka provat ultraljud för att kolla hur det står till?

Jo, jag hade redan gått om det inte varit för att närmsta privata klinik ligger 2,5 timmar bort... men jag ska ringa imorgon till de 2 mottagningar som finns för att se om de har tid i veckan. Känner att det är värt...
  • Molybden
    Ericky skrev 2021-08-15 09:20:29 följande:

Jo, jag hade redan gått om det inte varit för att närmsta privata klinik ligger 2,5 timmar bort... men jag ska ringa imorgon till de 2 mottagningar som finns för att se om de har tid i veckan. Känner att det är värt...

Oj vad typiskt. Hoppas någon kan ta emot dig <3
  • EllaLo

Mina symtom var att jag absolut inte hade några alls fram till 8 + någonting, då visste jag även att jag var gravid ifrån dag ett då vi har gjort IVF behandling. Alla andra gånger och månader som vi försökt har jag haft massa symtom utan att det vart något, har även haft MA och den gången fortsatte jag ha mycket symtom.

Så avsaknad av symtom behöver inte betyda MA,

Hoppas allt går vägen för er <3

• Gasellen87

Jag har varit gravid 5 gånger och alla 5 har symtomen kommit och gått. Ena dagen kraftigt illamående, ömma bröst och extrem trötthet nästa dag mått som vanligt. Har dock fått vul på grund av orolig över att symtomen i samband med blodblandade flytningar försvann.

Har även ett ma i bagaget och den graviditeten var jag mest extremt trött. Och inv 11+2 försvann den tröttheten över en natt. Visade sig på kub att bebis dött omkring den dagen.

Jag hade åkt in och kollat om inte annat för att lugna mina nerver. Känner du några symtom? Kommer de och går eller är de helt borta bara? Har du haft väldigt tydliga någongång? Tänker att det är tidigt så symtomen kanske inte kommit igång ordentligt ännu.

• Wave Mother
    Ericky skrev 2021-08-15 08:47:58 följande:

Jag är idag gravid i vecka 7+3. Har 12 försök bakom oss och ett missfall och är därför överlyckliga över denna graviditet <3

Jag har till en början haft yrsel, nästäppa, ömma bröst, ökar hunger och huvudvärk. Sedan en tid tillbaka har jag i princip inga symtom öht.

En del av mig känner mig lyckligt lottad över att inte ligga med huvudet i toaletten, men en stor del är också orolig för MA. Är därför nyfiken på hur vanligt det tydliga symtom. Förväntar jag mig något som långt ifrån alla känner?

Tacksam för svar <3

Tror inte att det spelar någon större roll med symptomen, när det gäller att utesluta MA. Jag fick det konstaterat i vecka 10/11 och graviditeten hade avstannat 7+3. Jag hade lika starka symptom hela tiden fram till avbrytandet, inget ändrades alls. (Symptomen var främst trög mage, lätt illamående och väldigt dålig aptit). 

Samtidigt verkar det ju rätt vanligt att man inte har så mycket symptom alls, eller att de kommer och går, fast att allt är som det ska. Så jag skulle inte läsa in för mycket i det! Men för att utesluta MA och slippa oroa dig så är det en jättebra idé att försöka få göra ett VUL. Jag önskar själv att jag hade gjort det också, det hade varit jätteskönt att få veta tidigare och slippa gå runt i två-tre veckor och tro att allt var okej när det inte var det.
Svar på tråden Symtom vecka 8