Ericky skrev 2021-08-15 08:47:58 följande:
Jag är idag gravid i vecka 7+3. Har 12 försök bakom oss och ett missfall och är därför överlyckliga över denna graviditet <3
Jag har till en början haft yrsel, nästäppa, ömma bröst, ökar hunger och huvudvärk. Sedan en tid tillbaka har jag i princip inga symtom öht.
En del av mig känner mig lyckligt lottad över att inte ligga med huvudet i toaletten, men en stor del är också orolig för MA. Är därför nyfiken på hur vanligt det tydliga symtom. Förväntar jag mig något som långt ifrån alla känner?
Tacksam för svar <3
Tror inte att det spelar någon större roll med symptomen, när det gäller att utesluta MA. Jag fick det konstaterat i vecka 10/11 och graviditeten hade avstannat 7+3. Jag hade lika starka symptom hela tiden fram till avbrytandet, inget ändrades alls. (Symptomen var främst trög mage, lätt illamående och väldigt dålig aptit).
Samtidigt verkar det ju rätt vanligt att man inte har så mycket symptom alls, eller att de kommer och går, fast att allt är som det ska. Så jag skulle inte läsa in för mycket i det! Men för att utesluta MA och slippa oroa dig så är det en jättebra idé att försöka få göra ett VUL. Jag önskar själv att jag hade gjort det också, det hade varit jätteskönt att få veta tidigare och slippa gå runt i två-tre veckor och tro att allt var okej när det inte var det.